Nej nu jävlar, köp en trisslott-

- EMMA SKRIVER I BLOGGEN!! :)

Ja gott folk, pip iväg och inhandla er en lott, för det är fanimej en alldeles unik dag idag när jag för första gången sen i April, överhuvudtaget loggar in på min blogg.

Ja och vad har hänt då, sen sist? Där nångång i April? Let me see now...
Jag kan ju rabbla upp dom viktigaste punkterna sen dess, för jag antar att ni är dödsintresserade av det va?! ;)

Jag har fyllt 30 år (ångestladdat), vi hade årets kalas i Maj, jag och Hjalmar. 101 personer var med och firade oss, en eftermiddag/kväll/natt jag aldrig kommer glömma.

I Juli var det NEW YORK FUCKING CITY med Ea, Ida, Hanna och Maggi. Ja det har väl varenda köttstycke som är min vän på fäjjan märkt av. :)

Jag har blivit hönsmamma! Medans jag roade mig i New York var min fantastiska sambo hemma och gnetade ihop ett hönshus till mig. Superlyxigt.. femstjärnigt boende har dom fått mina dunbollar... och jag säger bara HÖNS, vilka underbara husdjur. Dom skrotar runt hemma på gården om vi är ute ska dom hänga runt oss helst, annars gillar dom att sprätta i komposten eller bada i sin sandpool. När klockan börjar bli läggdags rultar dom in till sina pinnar och sen är det bara att gå ut och stänga om dom. 
Ultradunderbaota-myyyyys!!! 

... och ett ärr som har ristats i mitt hjärta har jag rivit upp och plåstrat om, med gott resultat. Jag och en gammal vän har satt oss ner, pratat som vuxna och känt av varann på nytt. Ja jösses, vem kunde tro att det gått fem år. Det föll sig så naturligt... 
Det som har hänt mellan oss har hjärtat slängt ner i en sopsäck och knutit ihop den rejält, och sen kastade hjärtat ner säcken i magen och jag sket ut den och spolade ner den långt ner där inte solen lyser.
Hehehe, skapligt metaforisk man kan va då. :) 30 år och snackar bajs.

Det som har varit orkar jag bara inte med att gagga över. Jag blickar ut mot horisonten och tänker framåt. Eller nej snarare, lev i nuet och ta dagen som den kommer. Den är en gåva! :D 

Har 2011 varit ett bra år såhär långt då Emma?
-Nej tyvärr, jag har haft bättre år. Även om 2011 har bjudit på många fina ljuspunkter. Varför, det är inte relevant att skriva om i dagsläget.
Men jag tror på dom sista stundande månaderna av året, dom får väga upp mitt första år som 30-årig ung kvinna.

En liten uppdatering blev det allt....

Fingrarna har börjat brinna, jag återkommer!! DET GÖR JAG!! :D

Ta hand om er tills dess vänner!!

Hanna och Maggi på tuben i NYC... undrar hur dom gör det där?  :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0