Sundan

Sova är inte min grej på mornarna. Jag är allt som oftast uppe med tuppen och härjar.
Jag har alldeles precis tagit en dusch och tvättat håret. Jag är en sån som väntar in i det sista med att tvätta håret, inte mer än var tredje dag.
Uuu va snuskigt kanske någon tänker, men det är ju faktiskt så att håret vänjer sig lätt.
Mitt hår får nästan alltid självtorka och ni som har träffat mitt hår vet att det tar tid.

Inte heller kan jag tvätta det för ofta p.g.a vårt vatten!! MORR!!!!
Måste även ha ett specialschampo (som jag kan rekommendera) när jag duschar hemma.
Här hittade jag om just mitt problem.

Ibland kan håret på personer med ljust hår bli grönfärgat vid hårtvätt. Detta beror på att koppar lösts ut ur ledningar och/eller varmvattenberedare. Koppar reagerar med tvål och schampo och bildar ett blågrönt färgämne , som fastnar i håret.
Att koppar går ut i vattnet beror dels på att det är aggressivt  (lågt pH) och dels på höga nitrathalter. Om vattnet är både aggressivt och har hög nitrathalt , så blir angreppet kraftigt.

Detta kommer vi att göra nånting åt snart. Men ett filter som fixar detta kostar mycket pengar och som vanlig Svenssonfamlij får vi vackert spara ihop pengar.

Vi har iallafall prover på att vattnet inte är en fara för hälsan att dricka, snarare tvärtom!! :)

Ja förutom hårprodukter så är jag är ju en riktig "naturnörd"...
Använder allra helst bara hudprodukter och smink som är ekologiska eller fria från kemikalier.

Deodorant utan aluminium och parabener vill jag verkligen rekommendera.
Aluminiumsalt tillsätter man i en deodorant för att  den ska täppa till svettporerna och hindra dem att utsöndra svett.
Man har flera olika reningssystem i kroppen, varav två av dessa är större. Ett av dessa två är just lymfkörtlarna och de sitter dels under armarna och renar kroppen genom att få oss att svettas ut gifter och dylikt.

Inte helt okej då att använda en produkt som täpper igen porer som är gjorda för att svettas ut gifter och annat ickebra ur kroppen!

Nej fy bubblan för all skit vi människor matas med och som naturen tar skada av!!

Jag själv har använt Biotherms deodorant pure natural,  som är fri från Aluminium och parabener!!

Här kan man läsa! 
http://www.kanariefaglarna.com/rent


Nu tänker jag ta avsluta och mumsa i mig lite frulle.

Ha en fin Söndag!!


Kommentarer
Postat av: Ana-Maria

Har varit utan dator i helgen så d första ja gör nu när ja kom hem va att svänga in här å va får ja se?? 2(!) nya inlägg, d gillas skarpt!! :D måste bara få komma me en liten kritisk sak.. din bakgrund e så mörk så d e jättesvårt å läsa andras kommentarer :/

Fortsätt skriv så ja har nå nytt å läsa. trevlig söndagskväll på dej Baronessan av Näset :)

2011-01-30 @ 20:03:29
Postat av: jullan

Ah...kommer ihag vilken **** jag fick nar mitt har blev gront i Isunda for sa dar 100 ar sedan...suck...det suger feting k....k. Jag tanker pa dig =/

2011-01-31 @ 08:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0