Triggad!!

Vet ni vad?
Jag blir skrivar-triggad till tusen av kommentarer. Det räckte med att Hanna hade skrivit ungefär "oj har du fått den av mig" (om muggen) för att jag ska få igång detta.
Det är så sant som det är skrivet, på en blogg i en soffa i Selja, en tidig Måndagmorgon.
Och ja jag har fått den av dig Kryckan och den får aldrig nånsin gå sönder, den tillhör morgonrutinerna! :)

Så tänk på det ,om ni bara kunde skriva kanske "hejhopp" eller vad som helst.
Anonymt går bra men det är ju inte alls lika skoj. :)
Det är som rena julafton när man loggar in och det står att man har "en ny kommentar"... JIPPI!!  

Jag ser ju inte vilka som är här och kikar, men man ser ju på statistiken att bloggen har varit lite levande, utan mig. Och det bugar man ju djupt för. Det tolkar ju jag som att några vill ju läsa den här lilla skitbloggen.
Asså shiiiiiiiiiiit!!

;)

Jag vet inte hur det är hemma hos er andra, om ni tror på spöken och så...
Men här känner vi närvaron allt mer och mer.
I helgen har det hänt två gånger att det dunkar till i ett helt annat rum än där vi är.
Vi har ju en öppen planlösning så man hör ju ungefär allt.
På toan i Lördags var det nån som flyttade nånting så det skramlade till, och igår i köket.
Vi är ju här både jag och Hjalmar så det är ju inte bara så att jag inbillar mig.
Men man kan ju tro det som man vill. Saker kan väl ramla eller röra sig ändå.
Av luften på nått vis.
Men jag väljer å tro att dom är med oss, lite extra just nu på grund av att dom kanske känner att vi behöver andlig styrka såhär mitt i vintern.
Men det ger mig trygghet och den tryggheten ger mig kraft...
Skapligt långsökt!
Men ändå...
 Andlighet är så himla intressant!!

Idag nalkas det iaf jobb och även där blir vi påminda om att andligheten exsisterar.
10.30-19 är jag kitchenbitchen på konditoriet, hand i hand med Soffan som började kl 7.


Jag skulle äta frukost 08.30 enligt mitt eget matschema som jag bara måste följaaaa, fan nu har jag suttit här och lullat och glömt av både tid och rum.
Jävla slarviga tösabit! :D

Bäst jag drar, ha en fin dag i värmen. (plus två grader vad händer?)

Från vänster: Julia, Magdalena och jag.
Mitt elvaårskalas. :)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja,då vill jag bara säga att jag gillar att läsa din blogg, du skriver så bra!

Kikar in ibland och tassar runt....

Och du...visst är det intressant med andar som knallar i våra hem, har några jag oxå! Kram på dej!

/ Ingela

2011-01-17 @ 12:21:03
Postat av: Ida och Ea

Alltid lika roligt/spännande att läsa vad du skriver Emma, så keep on going.. :-)



2011-01-17 @ 17:26:48
Postat av: Helen

Hej hopp =) Kul att du skriver lite fast det var ett tag sen jag var in å kollade med om jag ska vara ärlig =) Ja du, du och dina spöken...men du vet ju vad jag tror hahaha hoppas du får en bra dag på jobbet!!

Anton hälsar!!



Kram kram

2011-01-18 @ 09:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0