Purjolök.

Satan i gatan va trött man är efter en arbetad helg, en helhelg då det har gått i ett...
Jag jobbar Lördag-Söndag helg var sjätte vecka och det brukar vara lite lugnare dagar på Söndagar, så man springer runt och städar och fixar, men ICKE denna Söndag, folk folk folk... det gick i ett. Så igår när jag kom hem var jag svintrött.
Därav imorse när klockan ringde 06:30, och jag skulle ut på min morgonpromme, var jag lika klartänkt och pigg som en purjolök. Fetdissade larmet och sov till nyss istället!
Visst jag börjar ju inte förrän om två timmar men, I need the rest!
Sen jobbar jag till 19:30 och efter det är det inte myket till dag kvar...

Pysslade lite igår när jag kom hem, gjorde en Välkommen-sten som ska ligga ute på trappen. Lägger upp en bild sen när den är klar... kanske. :)
Annars får man komma och hälsa på så får man se den...

Livet utan Skutte är så ovant, hjärnan har fortfarande inte ställt om sig att jag inte behöver gå ut till honom med äpplet innan jobbet. När jag kommer hem från jobbet vänder sig kroppen mot kaninburen på väg att ta med honom in, innan jag en mikrosekund senare kommer på... 
Vi kommer nog att skaffa oss två stycken om det blir nån mer.
Katt och Hund kan vi inte ha, och en kanin kan man göra minst lika tam bara man låter dom vara med.
Folk tänker nog: Come on, get a life, snart är du 30 år, bilda familj och bli vuxen!
 
Och på tal om skaffa familj.
Ni ska bara veta va LESS jag är på:
-när ska ni öka ut familjen då?
-när får man se en bebismage på dig då?
-är det inte dags för er snart?
- men nu är det väl ändå dags, ni är ju snart 30?!

INTE FAN VET JAG, säger jag inombords, men utåt skrattar man lite och säger nått fånigt.
Jag låter bitter, ja det gör jag! MEN det går inte en dag utan detta eviga tjat.
Jag kanske är steril och vi kan inte få barn, vem vet det då?
Vi kanske har valt att vi inte vill ha några barn, vem vet det?
Folk vet inte. Människor, sköt er själva.

Men nej jag är inte steril och jag vill inte leva utan barn, men det finns många därute som säkert kämpar med detta och då är det inte kul med kommentarer som dessa så fort man kliver över 25-års strecket!
Och förresten så skaffar man inte barn, man får dom som gåva!
Barnen kommer när barnen kommer, så ni som tänkt fråga mig idag kan läsa här.
Ja som sagt, kaniner var det ja...

Hahaha, antar att när man är 29 år och bor i Mora har man inte mycket till val, man får höra sånt hur man än gör.
:)

Mina Nya Zeelandsresor kommer jag iallafall leva länge på, och jag ska dit igen! Bannemig!


Kommentarer
Postat av: elvenman

Var nog lite trött igår jag med. Råkade sova till kl 15 bara :P



Märkte att jag sov länge då jag i princip inte sov alls i natt, utan spenderade natten att kolla av inspelat på boxerboxen.



Har fått pikar om barn jag med, men det avfärdar jag med frasen: "Först skall vi tillse att vi bor i samma län!"

2010-09-06 @ 09:45:01
URL: http://pilla.lite.navelludd.nu
Postat av: Panna

Jadu Jansson du är inte ensam. Folk tjatar på mig också och jag är yngre än dig. Tänkte på dig igår ikväll, fick lov att ge qeso massa pussar.

2010-09-06 @ 15:26:43
Postat av: Hanna

Bra skrivet Jansson!!!

Å klart du ska till NZ igen, Å JAG HÄNGER PÅ!!!

2010-09-06 @ 20:45:39
Postat av: jullan

Ja kom hit nu!!!!! Saknar dig massor. Kom just hem fran en conference i Auckland sa hur jobbar du i veckan? nar kan vi snacka skit? puss

2010-09-08 @ 01:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0