Ickepicke pö...

LJUSARE TIDER ATT VÄNTA!!! :)

Godmorgon på er!!

Dag 2 av denna vecka håller på startar upp i detta nu. Jag har precis klivit ur sängen i tron om att jag skulle gå en timme nu innan frullen. Och det vore nog inte helt fel med lite extra energi, för ni kan ju hajja att man jobbar röv nu dessa dagar. Men det är skitkul!!! Vet inte hur många luncher jag gjorde igår, men det var en heeel hög + en hög till!

Emma-djävulen sitter på min högra axel och säger: "Emma, du behöver inte gå ut och gå, det blir tillräckligt med spring idag ändå... sopa" och Ängel-Emma på vänstra axeln försöker övertyga mig att: "Det är inget fel med lite frisk luft när du ska stå inne hela dagen, ut och njut av soluppgången!" 
Ni hör ju själva vilket alternativ som klingar bäst! Ändå sitter jag fortfarande här på min skinnfäll och sväljer kaffe.

Förjävligt!! 5 dagar i veckan ska jag promenera, det bara är så...
Så hoppar jag idag får jag gå helgen sen... bara å välja.

I-landsprobelm så det heter duga.

Tandläkaren ringde till Kaffestugan igår och sa att jag står på tur för en undersökning.
Så imorgonbitti klockan nio ska jag dit och gapa.
Huuuuu... inte för att jag tycker det är så otäckt med just tandläkaren, nej nej, tack och lov för att dom finns!
Tänderna ska man vårda så man får ha dom kvar så länge som möjligt!!
En väldigt viktig investering till sig själv!
Men det KOSTAR PENGAR, och den varan har jag inte mkt av nu. Den som skulle få för sig att länsa mitt bankkonto skulle grina av förtvivlan... haha. Bilskatten på volvon som jag står för, kom denna månad och jag drar mig själv i håret än en gång över att jag INTE... FORTFARANDE INTE har styrt upp så den dras månadsvis!!!!

Men det finns ju folk som inte ens har fötter så...

Nej men vet ni, jag tror att jag pallar mig ut en vända nu. Det är ju FANTASTISKT ute!!!

Ha en underbar dag allesamman, och svär inte i trafiken utan tänk som mig: En gång per år, jag överlever!!
Som Brolle säger: KÄRLEK till er!

Hittat en roligt program på internet som gör om bilder på alla möjliga roliga sätt...
Looka Jullan och jag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0