Emzet

Förlåt.
Jag har varit kass på att höra av mig här, vet det!
Men när man är ledig såhär mycket som det har blivit runt jul och nyår, aktiverar man inte hjärnan på samma sätt, man liksom tar semester. Fastän jag älskar att skriva så blir det inte av. Jag har liksom fullt upp med att göra ingenting alls istället. Jag får en släng av "slö-slapp" sjukan.
Sitta i soffan och säla med en påse chips och zappa på tv:n med datan i knät. Fyfasiken va jag skulle sunka om jag inte haft ett jobb att gå till. Jag är en människa som behöver aktiveras, för jag kan lätt falla in i det här off-läget! 
Men anledningen till att jag har varit en säl nu hela helgen beror på KYLAN, det går ju inte att andas när man kommer ut, iskallt!! Och idag har det varit full verkstad här hemma, igår också faktiskt. Rensat övervåningen, tvättat, städat och legat i som tusan. Men det tar ju ca 2-3 timmar, så resterande timmar har jag haft en hel del träsmak i roven.
Men imorgon är vardagen ÄNTLIGEN tillbaka igen!! Jobbet väntar mig 07.00 och gissa om jag är glad för det!

Och idag drog jag igång fysiken igen efter att den täppt igen helt under julen.
Det står en orbitrec i källaren som är väldans effektiv när jag inte vill ta mina promenader i 25 minusgrader.

Den ska gå varm nu tills jag vågar mig ut igen. :)

Jahapp... tro om man ska ta en dusch och döda några fler timmar i soffan då.
Så får de nog bli...

Jag har ju köpt mig en alldeles egen dator, min min min!! Den är så snygg och behändig... det är den som har mest sitt-tid i mitt knä!

Kram på er!

ÖGONGODIS!!
Men VARNING, dreggla inte på tangentbordet, det kan bli kortslutning och en mycket dyr kostnad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0