Del 2

Godmorgon kamrater!

Det blev en härlig promenad imorse igen, så skönt nu när man kan andas ute utan att få kramp i munmusklena.

... Vi slutade historien med att vi satt vettskrämda i vår stuga utan täckning på telefonen.
Julia gick ut bakom stugan och försökte få iväg åtminstone ett sms till Rich, som är hennes kille, och fick iväg ett där det stog nånting i stil med: "We are sooo scared, help us we've almost ben raped."

När morgondagen väl kom och det var dags för frukost mötte vi först bruden på toaletten.
Hon spelade helt normal och bad lite lätt om ursäkt för gårdagen...
Varken Julia eller jag hade nån lust att snacka med henne eller nån annan av dom never ever igen!

Självklart var både vaktmästaren och chefen i restaurangen, men då hade även flera båtar kommit ut så det var fler folk omkring oss....
När vi kom tillbaka till Paihia och Rich hämtade upp oss fick han höra hela historien och han blev långt ifrån glad.
Och sen blev det jävla hallaballo, vi skulle anmäla detta till polisen för det kunde ju hända igen och den där chefen hade tydligen ett dåligt ryckte, han kom från England och hade haft en massa fuffens för sig där.
Vi gick till farbror polisen och berättade hela historien.
Dom ville ha rättegång och hela köret men det ville inte Julia och jag, dom skulle t.o.m betala en biljett för mig så jag kunde komma och vittna.
Istället fick ägaren för själva ön höra historien och kickade hela ligan som fick ta sitt pick och pack och lämna landet.

Och när jag återvände till ön 2008 med Hanna så var det lugnt och stilla på ön! :)

Idag är det jobb till 19 hundra som gäller.

Ha en bra dag ni, jag ska mysa ner mig i soffan lite nu!






Kommentarer
Postat av: jullan

Ah...vad jag saknar dig alskling. Hoppas hoppas att du kommer hit nasta ar...puzpuz

2010-02-01 @ 04:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0