hängläpp...

Jäser i soffan med täcke och Beck på TV.
Det är bra. Bra med tanke på att jag känner mig lite surläppig at the moment.
Men man kan ju inte må som en nyutslagen ros jämt, ibland vissnar man...
Dagen på jobbet har varit strålande. Jag har haft två stycken praktikanter nere hos mig i köket idag, 12 år gamla!
Superduktiga småtjejer!! :)
12 år. Tänk när man var i den åldern. Va okomplicerat och enkelt allting var!
Dom största bekymmerna man hade var att man skulle göra läxan innan man fick leka och man fick lov att äta grönsaker till middagen.
Typ.

Nu bär jag på en ryggsäck som är betydligt tyngre, fullpackad av både bra och dåliga känslor och minnen som jag lärt mig hantera på mitt sätt....
12 år. Då visste jag inte att tre år senare skulle min morbror plötsligt lämna oss i stor sorg endast 27 år gammal, och ytterligare två år efter det lämnar Morfar oss i all hast på tok för tidigt. Och sen Mormor, sen Farmor... 
:( :( :( :(  
Det spelar ingen roll hur pass bekväma skor man har på livets promenad, man kan aldrig veta när man råkar ut för svåra skavsår. Det är otroligt egentligen hur mycket en människa klarar av.

Jag är otroligt glad att jag haft turen att ha en grymt bra uppväxt fylld med kärlek!
Minnena jag bär med mig betyder så otroligt mycket!!

Ja ni, det börjar närma sig min födelsedag, och jag tänker litegrann varenda år den här tiden på året om just detta. Sorg och saknad.
Min morbror lämnade oss två dagar efter att jag fyllt 15 år. Jag hade varit på Sandis, på Disco, med mina kompisar. Runt 04 ringde telefonen hemma, ett gallskrik från mamma och sen var kaoset igång.... 
Mina ögon tåras så fort jag tar tankarna tillbaka och hålet inom mig gör sig påmint.
Dover Calais gick på repeat på mitt rum dagen efter (gissa om den berör mig idag), jag gick hem till Julia och ringde på men hon sov, så jag gick till Lill-ica och köpte godisnappar. När jag kom hem igen var pappa ute på cykel och letade efter mig. 

Som tur är så har jag överflödigt med GLADA minnen som bemästrar dessa tråkigheter.
Man skall inte sörja det man saknar, utan glädjas åt det man har!

Våra änglar däruppe vakar över oss 24seven.


Ja ni... ibland är det skönt att skriva av sig. Lätta på säcken lite...
Nu ska jag faktiskt ta och mysa ner mig med min extremt spännande bok!

Ha en toppenkväll därute!!! :)

Som sagt... när man inte blev som man skulle... :thumbup:




Kommentarer
Postat av: Erika w

Hej vännen!

jag beklagar sorgen..

det tar tid att komma över alla som har lämnat oss men som du skrev dom finns alltid med oss:)

och man behöver prata/ skriva av sig sin sorg i bland. men jag hoppas du mår bättre nu och är den GLADA emma som du alltid brukar vara, saknar dig tjejen. ta hand om dig nu kram

2010-04-24 @ 01:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0