Noll komma noll i karaktär.

Jag skäms över mig själv idag.
Uppriktigt sagt skäms!! 
På mina läppar pratas det så stort om att putsa fönster, dammsuga, måla, tvätta, städa och bjäbb bjäbb bjäbb...
Jo jo... jag började faktiskt gneta på fönsterna idag, men faaan i helvete (ursäkta) va jävla urtrist det va.
Alltså! Putsa fönster, det är fan tråkigare än vad man ska behöva stå ut med.
Jag öppnar hellre Felix skithus och gör rent och njuter av kissochbajs doften, HELLRE det än att putsa fönster.
Vilket jag oxå gjorde, jag sa högt till mig själv exakt såhär:
-Alltså, jag vill verkligen inte det här! Fönstrena kan dra åt helvete.
Feliiiiix, matte kommer och leker med dig nu!

Sagt och gjort slängde jag skrapan och trasan i gräset. Där ligger dom fortfarande.
Felix blev glad för han behövde verkligen en storstädning!

Efter det tog jag bilen till ica maxi och dollarstore.
Köpte ingredienser till Caesar sallad som jag har ätit till lunch idag.
Gjord från skratch, med sardeller i dressingen och allt.
Det blev verkligen dundergott!

Efter det behövde min gamla kropp en tupplur, en liten powernap på sisädår 70 minuter.
He he...
Därav skäms jag över mig själv nu.
Är man tillåten att lata sig såhär på en helt vanlig Måndag??
I wonder I wonder...

Men jag har åtminstone vikt 200 kilo tvätt nyss, tvingade mig själv till det och belönades därefter med aftereight-kaffe.

Jag kan onekligen rekommendera en rooolig butik i Falun för oss kaffe och te lovers:

slaggatan10.se

Charloth tog mig dit sist vi va i Falun och jag blev såld!

På tal om Challan, vi ska mysa ikväll, jag Hanna och Charloth!
Vi ska prata strunt och dricka grönt mangote från just slaggatan.
:)


En vän är den som känner dig som du är, förstår var du har varit, accepterar vad du har blivit, och ändå, varsamt låter dig växa.

Mina vänner, ni betyder allt för mig!




Kommentarer
Postat av: Lisa

jag hatar med att tvätta fönster!

finns inge värre :(

så jag FÖRSTÅR dig!

och jaaa, man får vara lat på en måndag! iaf om man som du jobbar jämt annars :)

en annan är ju lat varje dag ändå.. de är ILLA!

kramar.

2009-09-08 @ 08:37:05
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Emma

Tipset är att ha en lillasyster som inte alls tycker att förnsterputsning är det värsta som finns. Vilket ju i sig verkar vara kromosomfel eller liknande?...lite orolig blir man ju.

Jag HATAR också att putsa och skiter gärna i det tills någon annan inte står ut.

2009-09-08 @ 09:10:19
Postat av: Sara

Jag håller med dig, putsa fönster är fan skit trist. Blä!

2009-09-08 @ 19:15:46
URL: http://stickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0