Hockeysnack.

Sha la la la, Sha la la la....

På facebook igår, innan matchen, skrev nog varenda Leksing jag känner: ät upp, krossa, köra över, spöa skiten, äga..
.. ja, det var många kaxiga ord!
Undrar vilka som fick gå hem med svansen mellan bena, hehehehehe!
Jag kan fan inte sluta le, jag är verkligen ingen inbiten hockeyfan så, men när det gäller derby, då skakar jag ändå ut i knäskålarna.
Igår var inget undantag!!

Det är en sån skön underhållning att se sån där hockey, hockey där laget ens hjärta slår för DOMINERAR över laget som säger sig "äga Siljan"! Laget som har miljonstjärnor och en top noche arena, för att inte tala om klacken, vilken mäktig känsla det måste vara att stå mitt där i, om man hejar på Leksand dårå. :)
Jag såg ingenting av några talanger i LIF igår, jag såg en enorm vilja i Moras grabbar med hjärtat på rätta stället.
Det kändes ungefär som Rödluvan åt Stora stygga vargen till frukost.
Som att sno godis av småbarn!

Ååå va skönt det var att sätta er på plats mina kära Leksandsvänner! :)
Det är med ett stort leende jag entrar jobbet idag...

MEN ni kan aldrig gissa vad som hände oss igår.
Alltså det här HÄNDER BARA INTE!!!
8 minuter in i tredje perioden blir det först "tillfälligt avbrott" från Viasat, det är väl okej då, men hallå, det står 3-0 till Mora och det är otroligt irriterat på isen...
Efter nån minut kommer bilden tillbaka... i ca 15 sekunder.
Sen DÖR HELA J*VLA SKITEN! (pappa har sagt åt mig å inte svära så mycket, förlåt haha), internet, telefon, tv....
Då är det internet leverantören som har en störning på fnurran.
Alltså Telia.
Här går TV genom internet, så inget internet = ingen derbymatch på TV för oss.
Det händer bara inte.
Det har aldrig aldrig aldrig nånsin hänt förut, så när händer det!?
Jo, i en match mellan Leksand - Mora där Mora dominerar hela j*vla matchen.
Så nu vet vi det iallafall:
Telia är Leksingar!!
Ja så vad gör man?!
Jo, vi sitter 9 personer runt Freddes mobiltelefon och lyssnar på radio, dom sista mest spännande minutrarna på hela matchen...

Ibland undrar jag om det är mina drummelvibbar som skickas ut i sladdarna så att sånt här kan hända, för ni som känner mig vet ju.... Ms Drummelkeling.

Oj oj oj...

Nu blev jag uppretad på nytt känner jag...
Men sha lalalala sha lalala... MORA VAAAAAAAAAANNNNNNNN!!!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0