Alanya!

Idag bär det alltså av till Alanya!
Wihii!!
Jag har varit där förut så jag vet ju hur det ser ut, väääldigt fint.
Undrar hur det kommer att kännas, jag menar personen jag varit där med förut, vi är ju bittra fiender tydligen.
Jag hatar ingen och jag har inga fiender, men hur andra ser på mig kan jag inte styra över.
Däremot kan jag välja mina vänner, och det gör jag mycket mera sparsamt nu än förr.

Sist jag satte mig på ett plan var slutdestinationen JULIA och Paihia!
Det tog x antal fler timmar. Haha, närmare bestämt 32 timmar längre.
Gah!
Hahahahhaha!
Hanna och jag blev uppropade i hötalarna på HongKong airport precis innan vi skulle kliva på planet mot NZ.
-Mshannabjoerliiiin misshardjanson pliiis come to dö risepsion!
Jag glömmer aldrig Hanna halvt sovande i väntsalen, flög upp som ett reaplan ur stolen:
- VA FAN NU DÅ??
Anledningen till att jag hetter Hard Jansson var för att jag heter Hård, och det står först i passet, så på alla mina biljetter stog det Hard Jansson. Weeei!
Jag är betonghård!!
Vi skulle iaf tydligen visa upp passen igen innan vi skulle gå på planet mot Auckland.
Det stog en tjingare och höll en skylt med våra namn på när vi kom av flyget från Heatrow
(eller ja det stog Hanna Bjoerlin och Hard Jansson, 2 dubbelnötter),
så vi gick dit och fick instruktioner. (på tjingtjongengelska hahaha)
-PliiiisgotothisanshoyouIDitsovertheandtaktiiisstickOKEEEI?? 
...så sa han och tryckte på oss varsitt klistermärke på tröjan där det stog nånting med kinatecken.
Hanna och jag tittade på varann och sen på honom?!
Han igen: -OKEEEI? Och pekade åt ett håll.
- Okay, thank you, sa vi och gick.
-Hanna, va fan sa han?
- Du jag har inte en aning.

Sen frågade Hanna en säkerhetsvakt som gick omkring där, som sa att den där klisterlappen va inget att bry sig om, det skulle vara så bara.
Öööh, JAHAA, och varför har inte alla sånna klisterlappar då??

Varför vi skulle visa passen vet vi fortfarande inte än idag, det dom sa till oss på engelska var LIIIITE svårt att tyda. =)

Men första tanken när våra namn ropades upp var för båda:
- Nu tror dom att vi är terrorister, ser jag ut som en terrorist eller vad??

Allt detta svamlande kallas resfeber, for fuck sake, imonn den här tiden är jag i ett annat land, ett varmt land, med paraplydrinkar och havsutsikt!

Jag fick sån lust att ringa Jullan NU, men hon var inte online på skype. =(
Nä, nu måste jag börja med frukosten, vi åker ju om 2 timmar... =)

TREVLIG HELG ALLA, vi från Alanya nästa gång, jag uppdaterar från internetcafét!



Puss puss puss puss!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer aldrig att glömma Hong Kongs flygplats:)

2009-05-23 @ 13:27:34
Postat av: Anonym

haha, herregud va roligt. Hard Jansson, jag dör. Det finns ingen blogg jag skrattar mer åt än din Emma! Du är helt galen.



Kram på dej och hoppas ni får en fab semester!

2009-05-23 @ 19:30:24
Postat av: elvenman

Hallah!

Hoppas att ni får det bra där nere!

2009-05-24 @ 19:29:24
URL: http://www.navelludd.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0