Tänkardagen.

Sitter med fuktiga ögon nu och lyssnar på en låt som min morfar brukade sjunga för mig.
Emma, heter den väldigt passande. =)
Han brukade dra upp mig och dansa med mig till den här låten.

Helt otroligt vilken längtan man har efter sina kära i himlen...
En stark längtan, det känns så nära men ändå så långt borta.
Man minns än idag deras skratt, hur dom luktade, hur det kändes att hålla dom i handen, hur håret kändes (förutom morfar som inte hade nått hår kvar, hihi), blundar man och känner efter riktigt riktigt noga så kan man t.o.m känna andningen och kroppsvärmen.

Vem har bestämt att tiden ska gå så fort som den gör? Vem uppfann tiden?
Varför kan man inte få hoppa mellan tidszonerna?
Den som uppfann tiden kunde väl ha styrt upp en tidsmaskin medans, så man kan hoppa lite hur man vill...

????


När det är sånna här "lat-dagar", som det har varit i helgen, så liksom aktiveras min hjärna extremt, i brist på annat att göra, jag funderar på allt från tidens gång till livets öde.
Sån e ja. =)

Helgen har ju regnat bort, men det har varit myyysigt.
Vi siktade in oss på en myshelg redan förra helgen och vi har fixat klart altanen, köpt nya utemöbler och inrett lite där ute.
Mysigt blev det, jag är så nöjd!
Elisabeth och Berg kom och fikade med oss och provsatte våra nya möbler igår, vi satt och degade i flera timmar, pojkarna pimplade öl, sen kom vi på att vi skulle åka en sväng och kika på krusingen på stan, sagt och gjort.
Blev även en tur till Nusnäs och gick på Banjos husbåt och sa hej!

Vid halv tolv skjutsade dom hem oss och då kom Tommy Halvarsson och hans Therese förbi i bil, så dom kom in och provsatte våra utemöbler. =)
Det var jättetrevligt!! Tror dom åkte nån gång vid 2, då var det bums i säng.

En lyckad Lördag vill jag tycka!

Nu har vi nyss kommit hem från Hjalmars kusin Danne och hans tjej Erika.
Fick marängtårta hos dom, aaaasgott!!

Nu ska jag läsa tidningen på våran nya altan... hehehe...

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0