Ålderns tecken...

Godmorgon Svenska folket!

Sitter här och varningstecken bubblar upp i skallen på mig.
Varning för att jag börjar tänka gammal-varningar!

Jag sitter och tänker på att jag "måste ju baka nått och lägga i frysen som vi kan ha till kaffet när folk kommer och hälsar på"
Sekunden efter kommer en annan tanke upp i skallen: Hur låter jag nu egentligen? Så där brukar ju mamma säga.

Sen tänker jag efter och letar mer ålders tänk.
Följande:

Jag är nykter i Orsa på Udden och kör när ALLA andra dricker för att vi ska ta oss hem på nått vis.

Jag får ångest SOM FAN när jag vaknar tio i tio en Söndag. (gjorde det idag)

Jag har börjat dricka elva-kaffe (dags nu) 

Jag klipper naglarna för jag tycker att det är så bökigt med långa naglar (har ALLTID haft långa naglar)


Ja man ser ju en viss skillad mot förr. Men sen minns jag också tillbaka på hur det var och va tjej och tonåring!
Man såg mycket sånt igår utanför Udden. 
Bekräftelsebehoven hade ett stort övertag på en, jag minns det som igår.
Man ska va så snygg som möjligt för att killarna ska acceptera en och tycka att man är snygg.
Tjejerna på Udden igår, inte mer än 16, gick runt i dom kortaste kjolarna möjligt och urringade linnen, klackar dom inte kunde balansera på, med clownliknande nunor, där mascaran runnit i takt med alkoholen.
Jag tycker att det är HEMSKT!!

I Selja bygdegård på midsommarafton kom det två tjejer som hade en tjej som hängde på deras axlar för hon kunde inte gå själv. Max... alltså MAX 15 år.
Alla 3 i minikjolar och linne.

Och jag kan inte sitta här och säga att jag inte varit likadan själv, för jag har ju det. Ja jag har aldrig blivit buren för att jag varit för full, men vi ville ju vara så snygga som möjligt för killarna.
Var man osminkad och hade "vanliga" kläder var man ju en tönt.
Att känna det där bekräftelsebehovet och att man måste duga som tjejer känner i tonåren, det är fanimej ett samhällsproblem!!

Vi må ha kommit långt i kampen på kvinnans rätt, men JÄMNSTÄLLDHET MY ASS!!
Unga tjejer kan göra vad som helst för att få en gnutta uppmärksamhet av killarna som är "coolast...
Tupparna!

Jaha, nu kom jag verkligen in på ett sidospår här... från att tänka gammalt till att må dåligt över tonårstjejers klädsel.

Ja tänk om man kunde få va kille för en vecka eller två, bara för att få känna av skillnaden i samhället.
Jag såg på tv om tjejer som har opererat om sig till killar. Dom sa att det är stor skillnad och att dom accepteras på ett helt annat sätt, medans killar som  opererat om sig till tjejer sa att dom har fått offra mycket.

Jag är glad att jag tänker gammalt nu...

Vi var på Udden igår men det tänker jag berätta om sen med lite bilder och så...

NU: ELVAKAFFE!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0