WHAT A SHOOOW!!

Alltså!!

DET DÄR VAR EN AV DOM ROLIGASTE SHOWERNA JAG SETT I HELA MITT LIV!!

Jag är helt salig, exhalterad, gotteglad, skruttlycklig... ja, en massa konstiga lycko ord.
Det var helt fantastiskt bra igår! Vilken glädje, vilken tryck, vilken stämning, vilken jävla show!!

Mamma och jag var på Melodifestivalen i Leksand igår, det är det jag lyckorusar över.

Det var fantastiskt!! TAAACK min snäääälla mamma som bjöd med mig!!

Vi åkte redan klockan 16 från Mora för vi ville vara ute i god tid, och tur var väl det.
Vi fick en asbra parkering bara ett stenkast från Ejendals, gick in till centrum och skulle äta en bit mat.
Vi gick in på Bosporen och dom hade endast ett bord för 4 pers ledigt. Då stog det 2 i kön bakom oss, så vi delade bord med dom. Kul! Det var fullsatt på varenda restaurang i hela Leksand.
Det visade sig att dom var 2 journalister från Expressen,
   http://blogg.expressen.se/melodifestivalenbloggen/  och bevakade hela ståhejet. Häftigt!!

Efter maten traskade arenan, där inne bjöds det hejvilt på reklam. Gratis Aftonbladet, godis, ostkrokar, kanelbullar, tuggummi. Gratis är ju jävligt gott!! =)
Det hela började klockan 19 med Anna Morou som värdinna.
  
I det stora hela handlade det om att få igång publiken under den timmen. Vi sjöng gamla schlagers, vi klappade händerna, gjorde vågen, skrek och var riktigt tok laddade!!
Förutom när vi skulle skriva "Lif är dom bästa", då var kanske halva publiken (inklusive mig och mamma) tysta eller buade, medans dom som hejade på Leksand försökte ta i från tårna. Haha... och denna hockey gör sig ständigt påmind.
Petra Mede var in och sa hej, Christer Björkman kom in och sa att vi måååste skrika precis lika högt till alla artister som kom ut på scen, inte bara på dom som var mest kända!
Sen sjöng han sin "imorgon är en annan dag".
En kvart innan sändning kom producenten ut och förklarade att vi fick föra precis hur mycket oväsen vi ville. Det ska låta!
Det ska va drag! OCH DET VAR DET!!
Han står förresten bredvid Petra Mede hela sändningen, men syns aldrig i rutan.
Sen hade vi nedräkning, en minut innan sändning började tjoandet, alltså, det var jätteroligt!
Både mamma och jag var så exhalterade!!

ÖS ÖS ÖS ÖS!
Och vi tyckte nästan att alla låtar va bra!! Konstigt kan man tycka, vilken skillnad att höra alltig live, det går ju inte att jämföra på någe vis! Man får ju inte den här glädjen och stämningen till TV rutan.

Alltså, jag är så jäkla helnöjd. Jag rekommenderar VARMT detta!! Ni kommer INTE att bli besvikna!
Vi ska gå nästa år igen!

 EMD  Topaz  BWO


Efter en lyckad sändning!!


Det var mindre kul när vi skulle hem. Kö i hela Leksand. Det var blankhalt och vi kunde inte köra mer än 50-60 hela vägen, det var snörök som tusan, bil kö och halt!! Inge roligt alls. Jag skulle ha gått på tältet om det inte blivit så jäkla sent + att jag var nykter, och att ställa sig i den kön kändes mindre lockande.
Vi ska ta igen det nästa helg istället!

Trevlig Söndag alla skruttlyckliga därute!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0