TJUGOHUNDRATIO eller TVÅTUSENTIO?

Godmorgon!

Decennieskiftet är nära nu. Sista dagen på detta årtionde.
Har ni planerat några nyårslöften att avlägga?

Igår när jag klev upp stog det -28,0 på termometern.
Helt automatiskt började jag hacka tänder. Snälla nån.
Men åå vilket vackert landskap vi bor!!
DALARNA ÄR SÅ J*VLA VACKERT!!

På våren är det först brunt och geggigt, men sedan slår denna geggamojsa ut i ett limegrönt täcke.
Det är då vååårkänslorna strömmar genom blodet på varenda Svensk.
Sommaren ger oss de mest färg glada kombinationer i grönt, rött, rosa, lila, blått... ja en rejäl FÄRGBOMB!
Hösten bjuder oss på orange, gul, brun, röd och det är nu vi myser med fladdrande ljus i varenda hus när mörkret sakta tränger sig på. Myyyyyys!!
Och så vintern, där vi är nu. Ett vitt landskap som inte kan beskrivas som annat än MAGISKT!
Varenda gång man kliver utanför dörren är det som att kliva ut i en värld fullsmyckad med diamanter!

Tänk att bo i ett land där inga årstider finns?!

Så tänk på det nästa gång ni längtar till sol och värme när tempmätaren sjunker allt lägre och lägre.
För egentligen?!
Vad går upp mot en äkta Svensk sommar, eller vår, eller vinter, eller höst?? 
 
Idag är det -12 grader och snön som ligger här utanför påminner mig återigen om att
SVERIGE ÄR FANTASTISKT!!

Ta hand om er ikväll!
GOTT NYTT ÅR och GRÅTT NYTT HÅR önskar jag eder alla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0