I love Eko.

Idag ska jag ha kalas eller vad man har när man är vuxen.
Det är ju inte direkt ett kalas med fiskdamm och sätta knorr på grisen som förr, men varför inte??
Hur kul hade inte det varit om ett gäng vuxna sprang runt här ute och letade efter skattkistan till exempel??
Hi hi...

Iallafall... det jag skulle skriva var detta med ekologiska produkter, som jag allra helst köper.
Det pratas ju om hur mycket mindre näring vi får i oss numera, hur barnen påverkas och alla följdsjukdomar av detta som bildas.
Men tyvärr så pressas ju dessa priser upp eftersom alla andra dyngprodukter ska säljas så billigt som möjligt.
Tomater till exempel.
För att få i oss samma näring som en tomat hade för 15 år sedan, då jag var liten, behöver vi idag äta 15 st!
Köper man en ekoliogskt odlad är det en som gäller.
Man luras som konsument att tro att det är nyttigt men man kan väl då lika väl äta en näve grus.
Så det som idag kallas ekologiskt är alltså förut vanliga tomater med näring som en tomat ska ha. 

Men, det är ju inte billigt att gå och köpa allting ekologiskt.
Det kostar ju, men i längden lönar det sig, det är nog kostsammare med 1 ekologisk tomat än 15 vanliga!

Ha en bra dag hönni!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0