Fitness yoga.

Goddagens goddagens!

Det är super att sluta halv 16 en hel vecka, vad MYCKET man hinner med efter jobbet.
Bland annat så bytte jag ut min timmes promenad runt Selja-Långlet idag mot 80 minuters Fintness yoga.
Jag fick en tränings DVD med en tidning som jag har börjat lite på, men inte kört igenom hela programmet.
Eftersom jag nu har införskaffat mig en yogamatta så ser jag ingen ursäkt till att den bara ska stå och samla damm.
Moahaha piece of cake, tänkte jag.
När jag tänker yoga tänker jag lugn träning, typ stretching.

O H  M Y  G O D  ! 
Vad fel jag hade!

Man har olika grundpositioner typ hunden, fisken, bryggan, solen, korven.... benda, bryta och böja på armar, ben, tarmar och buk.. etc...
Jo jo, jag försökte ju mitt bästa, med röven i vädret och benen sprätandes som en prostituerad, armarna i kors och huvet i taket, spänn magen, rulla ryggen, gunga bakåt, pressa pressa... puuuuh...
Jag var ju förfan ovig som en gammal åsna på 200 bast.
Det var otroligt jobbigt!

Den där DVD:n ska rulla varm i DVD-spelaren framöver.
Jag ska bli lika vig som Blossom Tainton var på videon.
Smidig och smärt som en vindpust!
......

Good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0