Klockjävel.

Happ, så var den här dagen till ända snart också.
Vet ni vart tiden tar vägen?
Jag är 27 år, kör volvo, bor i hus, är minusmiljonär, lagar husmanskost och stryker tvätt.
När hände allt detta??

Jag borde inte spekulera så mycket i sånt där jag inte kan rå över,
som att tiden flyger iväg,
att jag nästan har fått min första rynka (som är en orosrynka som kom till år 2006),
att jag va 17 år för 10 år sen och Magdalena bara var 9 år,
att jag helt plötsligt kan säga "Ååå minns ni förr i tiden",
att jag "vuxenköper" hem säckar med potatis och morötter,
att jag verkligen har en egen matkällare,
att jag har haft körkort i snart 10 år,
att jag krattar min egen gård,
att jag har en halv, halv älg i min egen frysbox!!

Ja listan kan göras lååååång på saker som bara ploppat upp i mitt liv, som bevisar för mig att tiden verkligen går undan.
Jag måste bromsa in lite nu och ändå njuta av tiden jag har här.

Fan, det var ju nyss vi hade OS på Blåmesvägen med Ea som domare, och det var inte längesen Julia, Sofia, Camilla, Dessi och jag (etc..) sniglade omkring i epatrallarna med grabbarna på Lördagskvällarna och spelade musik så örontrummorna pep en vecka efteråt.

Det känns inte ens särskilt längesen, sen Julia och jag drack saft med våra dockor Maria och Lilla-Ida på baksidan hos mamma och pappa, eller lekte med Barbie och Ken i Hannas rum.

Ologiskt och korkat jag skriver men huvudsaken är att jag fattar själv.


Kommentarer
Postat av: Lisa

du är ju bara fööööör rolig gumman! och dessa texter och inlägg är bara sååå roliga, keep it up :) puss!

2008-10-08 @ 19:54:06
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Camo

Gu va gammal ja kände mej nu när jag fråga mej typ samma sak... "åå jag minns förr när man va yngre"... herregud... =/ Undra vart man lagt tiden egentligen?

2008-10-08 @ 21:35:34
Postat av: Dessi

hehe guu vad gammal man känner sig när jag läser de där.. mne de var roligare förr=).. Kankse dax för en "tjejfest" snart=P

2008-10-09 @ 13:58:26
URL: http://dessi80.blogg.se/
Postat av: ailuj senoj

AHHHHHH...nu blir ju jag oxa sa dar super sentimental.

jag tror helt klart att vi har haft den basta ungdoms tiden nan kan nagonsin ha. Och nu sitter vi har tio ar senare, pa varsin sida om jorden utan varandra...vad hande?

2008-10-14 @ 17:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0