Jag är ledsen...

... att jag har varit på latsidan hela helgen.
Men det är ju såhär va, att jag har jobbat och varit otroligt seg och snörvlig.
Men idag känns det mycket piggare!

I fredags flyttade Kalle katt hem till oss, jag var bamse glad, och i Lördags flyttade han igen.

=......((((

Sååå ledsen va jag då.
Men det funkade ju inte alls.
Hjalmar blev ju allergisk på en gång, vilket vi nästan visste skulle ske.
Så han flyttade hem till sin mamma och Linnéa igen.
Får hälsa på honom där istället. Buhuhuhuhuhuuuuuuu.....
Vi spekulerade lite i om ifall Hjalmar skulle kunna flytta ut i stallet, han är ju ändå bara hemma på helger, så kunde ju Kalle och jag bo i huset och ha Hjalmar som våran dräng.
Men... nääää.... jag vet inte om det var en sån toppen idé ändå faktiskt. 
Vill ju ha min kille och kramas med i soffan och så...
=)

Idag har jag jobbat 7 till halv 4. Det va skoj, speciellt efter jobbet.
Då gick Emma, me and moi (mina egon och jag) på shopping a la Mora Kyrkogata.
Mamma ska ju som bekant ha födelsedagsparty nästa helg och sist jag kollade så var det ingen nudistfest hon skulle ha, vilket hade varit enkelt för mig.
Jag har ju nämnligen INGA KLÄDER!!

Men gissa om plånboken glödde?!
Eller njaa... det osade lite om den iallafall. 
2000 spänn hade jag kvar av lönen denna månad efter räkningar, älgkött och andra vuxenpoängs grejjer.
Deppidepp har jag varit över dee.
Jag sket i det idag.
Jag brände enkelt 800 spänn.
Och jag njöt.
Och jag unnade mig.
Och jag vågade.
Wild and crazy var jag.

Köpte mig en svart klänning/tunika, med en stor mudd som gör att klänningen sitter åt runt låren. 
Swiiisch, så var fläsket liksom som borttrollat! 
Himla bra!

Sen gick jag in till min tremänning Eva på Åhlens och var TOTALLY WILD AND CRAZY!
"Hjälp mig", sa jag till henne.
Och hon gav mig tips efter tips efter tips. Nu är jag fullmatad med det senaste.
Jag gick därifrån med ett par lila strumpbyxor och ett par benvärmare.
Som jag ska ha till min klänning. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...............

- Emma, du törs. Det är skitsnyggt.
Sa Eva.
Och jag håller med.
Fan jag ÄLSKAR lila och rosa. Jag ÄR lila och rosa.

Så nu får ni hjälpa mig.

     

Jag mixar och matchar med skor, stövlar, ballerina. 

Jag hittade till och med mina rosa ballerina som jag köpte på Nya Zeeland 2006. 
Grymt coola. Heehee..
Eva sa att man ska mixa med färger nu. Lila, rosa, rött, blått... lek med färgerna.
Kuuuuuuuuuuuuuuuul!!

Själva helhetsbilden får ni sen.
Nu fokar vi på benen/fötterna.

Men woohoow. Kan jag va såhär cool verkligen?? 

Ett par jeans köpte jag också. 
Baggy. Jävligt bekväma. 

Fan det rinner i näsan. Hang on.

Sådär. 
Men alltså...
2000 - 800 = 1200. 
Måndag 13 Oktober = 14 dagar kvar till löning. 
Men lider jag för de? No way!
Som Helén så klokt sa:
-  Man lever bara en gång, man ska köpa det man vill ha. Vad ska du annars ha pengarna till då?
Ja... typ så sa hon! 
Det var klokt iallafall och dessa ord studsade jag på, genom hela den underbara shopping a la Mora kyrkogata.

Jag känner mig glad och lycklig nu. 
Och det väger mer än pengar på kontot! 

Men idag var jag allt skrivkåt. 

Kolla, vi fick mamma och pappas fågelhus! Snällt!!


Keste och jag plockade trattisar förra veckan, och den här damen hjälpte mig rensa.

 Kalle tittar på hockey. Lilla Kalle.... 


 

Kommentarer
Postat av: ailuj senoj

JAG DOOOOR, du skrivar sa forbannat roligt sa jag skrattar och kissar pa mig... HAHAHAHAHAHAHaHa...nu maste jag ga pa toaletten.

2008-10-14 @ 16:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0