Hockeyhetta!

Hockeyn styr mitt, jag tror hela Dalarnas liv, just nu!
Det är helt galet...
Fyfaan va spännande det ska va ikväll i Ejendals arena. Själv ska jag se derbyt på TV.

Jag har drömt om Leksand-Mora matchen inatt.
Min bror Dino, Herman, Elvira och jag var och såg matchen och precis när den skulle starta blev vi utskickade ur hallen eftersom det hade börjat brinna. Leksingarna hade börjat kasta eldklot mot Drakarna i rent hat.
Uuff...
Istället skulle matchen hållas på en uterink, i klass med den vi hade i klockarhagen, när jag var liten.

På väg till uterinken kom ett gäng HV fans, size small, i en stor klunga och började mucka med Herman, dom var i samma ålder som han, 5 år alltså.
Vi sprang därifrån och Elvira ropade Heja Mora efter dom.
Sen fick man åka pulka ner för en backe för att komma till uterinken. Det ville Elvira göra om och om och om igen så Herman och brorsan gick före oss... Elvira och jag åkte lite mer pulka.

Man fick köpa lotter i en kiosk, som var ett partytält dom hade satt upp, och då röstade man på ett lag. Så jag köpte lotter för 50 spänn och Mora fick då 5 röster av mig....

Tyvärr så hann aldrig matchen börja innan jag vaknade så jag kan inte sia fram resultatet i kvällens match.
Men som ni hör så är jag rykande involverad, lite mot min vilja... man blir ju nervklen!

Men jag och alla andra vet... det kommer att bli HETT, HETT, RYKANDE HETT!!!


HEJA HEJA HEJA MORA!!!

image228

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0