Uppdatering i Taupo!

Klockan ar nu 17:14 har i Taupo, Nya Zeeland.
Hanna har precis akt ivag och ska hoppa bungyjump, modiga flicka.... jag, fega jag, skulle DO av att bara titta ner... att sen ta steget ut.. fyfaan! =)
Igar hoppade Hanna aven ... skydive... hmmm... FALLSKARM.. fran ett flygplan pa 3700 meters hojd. GAAAH!!!

Sjalv har jag haft nagra haaarliga beachdagar har i Taupo. Medans Hanna och Johanna (vara 2 svenska polers) skydivade lag Erika och jag pa beachen och lyssnade till vagornas brus. Hihi...

Idag har Hanna och jag aven hunnit med lite shopping och en vanda till beachen. Lovee it!!

Har kommer lite utdrag ur min dagbok...

14/1-08
Det har ar toppen!
Vi akte fran Paihia igar och tillbringade natten i Auckland. 06:45 imorse var det uppstigning da vi skulle med bussen till Mercury Bay, vi aker med Kiwi Experience, eller som Rick kallar den: "The fuck-truck" - Cause it's a bus full of backpackers just shagging eachother... Haha! Rolig den dar! Men INTE jag och Hanna.
Men det ar en grym gemenskap, har finns folk fran Kina, Holland, Danmark, England, USA, Schweiz, Osterrike mm... Dock blev chaffisen chockad da vi raknade ihop oss till 10 svenskar av 20 mojliga. Yaay!!
Alltsa folk ar sa otroligt positiva och vanliga i detta land. ALLTID ett smalj pa lapparna!
Aldrig att en kiwi skulle tranga sig fore i en ko, brusa upp over en slo bil framfor, inte halsa pa framlingar man moter om tex ar ute och gar, gnalla over alla "dryga" turister, svara i en bilko. Jag kanner mig som en TYPISK svensk ibland och ska verkligen bli mer lik en Kiwi.....

... 16/1-08 Rotorua
Inatt har vi sovti i staden som luktar ruttet agg. En mycket intressant stad. Den ligger precis pa en vulkanplatta sa overallt ar det sma kullar som faktiskt ar vulkaner. Ur vissa ryker det, darav stanken.
Vi har nyss varit ute i "Te puia" park, helt otroligt... en park FULL med Geysers, sma vulkaner och mud pools...
En mudpool ar kokande lera, det flyger alltsa for dom far utbrott ca 20 ganger per timme. AMAAZINGG!!!!
Vulkanerna far oxa utbrott lika ofta och det ryyyker som tuuusan.. skithaftigt!!
Det var verkligen en upplevelse att ta med sig hem....
Anledningen till att det blir sa ar for att det ar en san otroligt vulkanisk yta precis har i Rotorua. Sa plattorna (va dom nu heter.. minns inte) inne i jorden ror sig lixom hela hela tiden sa det blir sma utbrott.... AWESOME!!!!!
Naturen ar verkligen fantastisk!!!!!!.....

Okej.. jag slutar skriva darifran nu.. vet inte hur mycket tid jag har pa mig innan mina pengar ar slut.. sitter pa ett internet cafe.

Idag ska vi svenskar ut pa en lite pubrunda... vi ar 6 svenskar som umgas. 5 tjejer och en av tjejernas pojkvan.
Sista kvallen tillsammans efter en vecka.. lite sorgligt! =(
Men jag langtar efter Julia... och Avalea...

Idag alldeles precis innan Hanna och jag skulle ut pa shopping sa gick brandlarmet har pa Hostelet!
Sen var det en gubbe som sa i hogtalarna:
- Evaquate the building in the nearest emergency exit!
Det var lite scary.. vi tog med oss det vi fick tag pa och gick ut, och jag kom att tanka pa efterat att jag har verkligen aldrig tankt att jag skulle hamna i en san situation, liksom alla grejjer utspridda i rummet och man har ingen koll riktigt. Dock hade bade hanna och jag alla vara vardesaker i ryggorna.. alltid.. sa det var tur.
MEN.. det var falskt alarm, brankaren kom och kollade igenom byggnaden. Jag vet fortfarande inte vad som hade hant, men nu har jag fatt mig en tankestallare. Alla 'viktiga' saker pa ett och samma stalle... for man vet ALDRIG!!

Ska bli kul att komma hem till Paihia igen sa jag far lagga in lite bilder pa vart aventyr!!

OH HERREGUD! Vi gjorde Zorbing... man kryper in i en boll som ar inne i en stoooor boll och sa rullar man ner for en slant i den och flyger runt som en tok inne i den dar bollen. Det var awesome!!
Asch va fan... nu ska jag ga upp till Erika och halla henne lite sallskap medans vi vantar in Hanna och Johanna!!

Puss till alla blekfisar darhemma.... Vi tanker pa er!! =)
Kram!

Kommentarer
Postat av: zphanky

Heeej! Ja efter att ha läst detta inlägg, så känns det bara dumt att fråga hur ni har det, för ni har det ju helt AWSOME!
Här i Schweiz är det helt ok! Barnen är lugnare än dom i USA, förutom att flickan absolut verkligen inte vill gå till skolan om mornarna.. och på måndag ska jag ta dom själv till skolan. Vi får ju se hur det går.. hmm.. men annars så är det bra! Tyskan, ja, den har jag inte börjat med ännu. Men man känner sig som ett fån när man är och hanlar, och mat fattar inte ett dug vad dom säger, så känner man sig skitotrevlig för att man bara står där och ler som ett fån. Haha. Men men, det blir nog bättre med tiden.

Ha det bra, och hälsa Hanna!! Puss & Kram!

2008-01-18 @ 08:41:35
URL: http://zphanky.blogg.se
Postat av: Stickis

Ja lite avis är man nog allt... :) KRAM på dig & hälsa Hanna

2008-01-21 @ 17:56:00
URL: http://stickis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0