Intelligenta XY-kromosomer.

Hjalmar premunerar på Slitz och det i sig gör att även jag bläddrar igenom den då och då.
Imorse när jag låg och läste den kom fastnade jag på en artikel som heter "OTROHET - JA TACK!"
Här listas" 5 tunga argument mot monogamin".
Jag citerar lite ur texten:
"Otrohet-få fenomen i vårt samhälle är så utskällt och bespottat. Av kvinnor, vill säga (eller eventuellt män, när kvinnor står så nära att de kan tänkas höra vad man säger). Vi med XY-kromosomet vet att otrohet bara är negativ i den mån man åker dit för den. Varenda normal kille, oavsett hur nedsyltad i ett förhållande han är, kollar in andra tjejer kopiöst, fantiserar om att sätta på dem och skulle inte tveka en sekund att vara otrogen om förutsättningarna vore de rätta."
....1. DU FÅR ETT ERBJUDANDE DU INTE KAN TACKA NEJ TILL
Detta är det enklaste och mest grundläggande skälet till otrohet... Tänk dig en idealisk situation, där du har chansen till passionerat, okomplicerat sex med en fantastisk vacker tjej utan att din partner har någon som helst möjilghet att få reda på det, skulle du då tacka nej? Självklart inte. Vilket rimligt skäl skulle du ha till att avböja? Ditt samvete? Pfft.

2. DET HANDLAR BARA OM SEX
... En man är kapabel att ha sex för sexets skull utan några djupare emotionella band. En kvinna, däremot, är mer benägen att blanda in känslor i det hela. Redan 400 f kr sammanfattade den kinesiske filisofen Lao Tse problematiken: "Kvinnor behöver ett skäl för att ha sex, män behöver bara en plats".


3. OTROHET ÄR NATURLIGT - MONOGAMI ÄR ONATURLIGT

Svanar och havssköldpaddor bildar par för livet - så är inte fallet med människor. Den mänskliga hjärnan är sexuellt nyfiken och villig att ha sex med åtskilliga olika partners. Att vi idag alls har moraliska betänkligheter vad gäller otrohet kan vi tacka vår kristna tradition för....


Alltså... ja jag orkar inte fortsätta...

Men om det nu är så då så hoppas jag att samma förutsättningar gäller för oss kvinnor givetvis!

Här sitter jag och tittar ut på snön som pyr ner. Vackert... Lyssnar på Adam och Gry, har saknat dom litegrann faktiskt.
Kommer inte in på min facebook. Irriterande!! Elina är i Paihia nu, om hon fortfarande är kvar, och jag är sååå avis!!
Äsch... nu ska jag rensa köks skåpen. Vi har alldeles för mycket SKRÄP!

Ha en bra dag!!

image182


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin onsdag :)

2008-02-06 @ 09:56:33
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0