Mitt i...

Det blir antagligen täta rapporter här idag från mitt lussebak.
Just nu håller min ALLRA egna första lussedeg på att jäsa i bålskålen. =)

KOLLA!!


Ja ja ja, kolla inte på kaklet nu, det ska bytas nu i jul. =)
Fyfan, man får sån inspiration, till bakning och matlagning och allt som inkluderar att man får stå i köket och stöka att göra, när man bor i hus.
Jag utvecklar alla mina sinnen och blir alltmer en vuxen kvinna som kan baka sina egna bullar! Cooolt!!
Haha...

Det är så skönt att man kan få det bästa av 2 världar.
Den vuxna världen då man kan stå på egna ben, köpa hus, baka bullar, fixa sin egen älgstek.. ja men allt sånt där med skyhöga vuxen poäng.
Samtidigt känner man sig lagomt ung för att vara ett barn, mamma och pappas barn.
Mamma och pappa kommer hem imorgon, efter en välförtjänt semester i 3 veckor. Det tycker jag om!
Dom är efterlängtade av sin dotter, som vill ha deras omsorg och gnag tillbaka!
Jag tror att jag är i den bästa åldern JUST PRECIS NU!!

Hur som haver så tror jag att jag aldrig kommer bli vuxnare än såhär.
Min blivande familj får stå ut med mig som jag är tror jag...
Vem vet, jag kanske t.o.m hänger på Vasastugan när jag är 40 och tycker att jag är världens cooolaste morsa.
Fast det känns väldigt avlägset för mig...

Nu kom jag ur spår här litegrann, men det blir så när det ploppar upp meningar i skallen som man är tvungen att få ner.

När jag knådar degen har jag den här utsikten från fönstret:


Det sitter en miljon fåglar runt om i träden och i fågelhuset, men dom syns inte...
Det vita guldet som spirar ner från himlen syns inte heller, men det finns där.

Deg dags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0