JAG! ... är leddddiiiiig!

Från 8000:- och uppåt kommer min självkänsla att kosta oss.
Mitt självförtroende, min största kärlek till mig själv, till en viss del att jag är den jag är, är en motståndare av all koppar vi har i vattnet. 
!! !! Mitt HÅÅÅÅÅR !! !!
Mitt hår blir mossgrönt av vårat vatten.
Vi har egen brunn här i huset och så har det varit sen 50 talet och med det kommer gamla kopparledningar, som nu alltså håller på att smula ner mitt JAG till en liten hårboll.
Jag har två alternativ:
1. Köp ett jäkla snordyrt vattenfilter.
2. Färga håret brunt.

Alternativ 2 håller INTE. Det finns inte en enda frisör som jag frågat som tycker att jag ska bli brunett.
Inte en enda annan heller för den delen, allra minst jag själv.
Jag färgade håret mörkt en gång och det gör jag aldrig igen!! Det passar inte Emma.

Just nu har jag ett tillfälligt alternativ, som har funkat bra, men nu har det här tillfälliga alternativet gått ut i datum.
Jag har haft en inpackningen för rött hår, som det är lite toning i.
Den har neutraliserat det gröna från vattnet.
MEN det gör även att min blonda fina slingor dämpas, och de inte lite.
Nu har jag nån slags röd-blonda slingor med liiiite inslag av grönt.

Så igår ringde jag salong Spegeln, och Charloth hade ett schampo som jag skulle testa, som rensar ur slagg, och med slagg menar jag min kopparfiende.
Det gjorde jag igår, och det känns på nått vis som att håret har mer lyster idag än igår.
Hmm... kanske inbillining, kanske hoppets öga, kanske en ny tillfällig lösning tills vi har skrapat ihop till ett filter.

Striden mot vårat aggresiva vatten fortsätter, the show must go on!

Nu ska jag baka.
En sån där bakmaskin hade inte varit helt fel heller, så slipper man knåda degen för hand....
Det blir en lång lista till tomten i år, ååå den ska jag skriva här senare... min önskelista.

=)

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Emma, det ar bara att komma ner till solen sa ska vi fixa dina slingor:) Saknar dig!!! kram pa dig

2008-12-11 @ 11:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0