Herregud...

...och vips så var det Torsdag!!

Jag och Hanna ska stänga tillsammans idag. 10.30-19.30.
Hur king som helst eftersom Hanna har varit Kryckan nu i fyra veckor så är det skönt att ha henne tillbaka!

Imorse klockan fyra hade jag världeeens största bo-på-landet-problem. Jag vaknade av småfåglarnas hysteriska kvitter... vilket ju är ett underbart lugnande läte... i vanligt fall, men inte fyra på morgonen när dom vaknar till liv och sitter i olika träd runt om hela huset och praaaatar glatt med varandra. Haha! Jag la en kudde över huvet men ljudet trängde sig igenom. Så jag fick tvinga min kropp upp å stänga fönstret.
Ja sannerligen bor man på landet minst sagt.. vi har åkrar på två sidor om huset och skog på dom andra... Göööööööööööööött!
Jag älskar när man kan bo på landet men ändå ha centrum så nära inpå!

MEN... jag älskar inte lukten som ligger som en tät dimma över hela Selja just nu. Nu när åkrarna gödslas.
Det luktar aparsle och ni kan ju tänka er då att ha två åkrar alldeles intill huset.
Hehehe, men man vänjer sig. Precis som vi vande oss vid "ruttet ägg" stanken i den lilla staden Rotorua där det luktar ruttet ÅRET OM ALLTID JÄMT!! Det är vulkanmark och runtom i hela staden är det små
rykande heta källor, bubblande gyttjedammar, vackra kiselterrasser och kristallklara sjöar och floder som har en magnetisk effekt på turisterna trots den illaluktande lukt, likt ruttna ägg, som de svavelhaltiga gaserna ur underjorden avger.

:)

VERKLIGEN värt ett besök om man är på Nya Zeeland!!

Nu lär jag styra upp mig innan dagen sätter igång. Morgonpromenaden imorse var underbar... I LOVE RYSSVÄRMEN!!!

HA EN BRA DAG UNDERBARA!!

Rotorua



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0