OS!

Tingeling tingeling, betyder jag ingenting...
Sitter här i soffan på min fårfäll och myser framför OS.

Dagen idag har varit bra, jag har haft hjärnan på service som Hanna mycket intelligent (och jädrans sant) uttryckte det... Drumblat och slarvat hela dagen. Skurit mig på 2 ställen på händerna, slarvat bort viktiga nycklar, drällt grejjer och varit allmänt superflummig.

Men men, ja bju på dä.

Igår kväll satt jag och hade värsta tillbaka till barndomen nostalgin här i soffan...
Ni som är i min ålder minns ni:
"När du hör den här signalen... *pling* ...när du hör den signalen, då vet du att det är dags att vända blad. Då börjar vi..."

Ljuva minnen. Hittade en lista på internet som var så otroligt klockren så jag lär publicera den här.
Looka på denna och MINNS ert 80/90-tal!

- Vi som "knackade på" hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem

 Vi som slog in skolböckerna i diverse fina skydd för att vi behandlade dem med respekt

- Vi som kan skillnaden mellan discodans och tryckare

- Vi som på egen hand klippte i våra jeans innan de började säljas söndertrasade

- Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen

- Vi som samlade på allt - främst kapsyler

- Vi som försökte allt vad vi kunde att bygga lika fina trädkojor och hitta lika coola "gömställen" som det fanns på TV

- Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning och dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin mail

- Vi som trodde att pins i stil med "Rör inte min kompis" skulle förändra världen

- Vi som förtjusades av att leka med slime ifrån Buttericks

- Vi som gick i skolan med svarta tavlan

- Vi som fick hjälpa läraren att trycka på play på videoapparaten

- Vi som fyllde våra cykelhjul med kulor eller spelkort för att det skulle låta så mycket som
möjligt när vi flög fram

- Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort
och pogs

- Vi som spelade in musik på kasettband genom radion

- Vi som frågade chans på någon ny varje vecka

- Vi som hittade på ett eget språk för att kunna sjunga med i engelska texter

- Vi som drack Cuba Cola och Jaffa

- Vi som läste OÄ i skolan

- Vi som var närvarande medan Myrornas Krig fortfarande gick på TV

- Vi som fortfarande säger negerbollar och aldrig har sagt det och menat något förolämpande

- Vi som var för coola för vanliga sällskapsdjur och skaffade vandrande pinnar och tesvamp

- Vi som har gjort massvis med busringningar innan "Anitan" dök upp

- Vi som smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen

- Vi som läste Lyckoslanten

- Vi som inte fick slänga maten eftersom det fanns barn i Afrika som uppenbarligen var hungriga

- Vi som var med på rökrutornas tid

- Vi som tyckte det var värt tiden det tog att surfa med 56k-modem

- Vi som lämnade Bingolotto samtidigt som Leif Loket Olsson

- Vi som hade en väldigt härdad men ändå öm Nintendo-tumme

- Vi som införde pizza, kebab och tacos i svensk husmanskost

- Vi som fortfarande kan dansa Macarena till punkt och pricka

- Vi som var de första i backen med snowboard

- Vi som fick förbud att använda Tamagotchi på lektionerna

- Vi som älskade bockstyren och max antal växlar på cyklar

- Vi som har försökt att säga krankelibrankelfnatt eller killevippen för att se om det gav någon
effekt

- Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet

- Vi som hade cyklar med "limpa" som sadel

- Vi som köpte lösgodis för en 10 kronors sedel där man fick stå och peka på varje godis man ville ha

- Vi som spelade kula och bytte manicklar

- Vi som försökte få fram svarte madam på toaletten med kompisar

- Vi som hade en cola/fanta/sprite jojo

- Vi som sköt med ärtrör

- Vi som såg ALF på TV


NOSTALGI OR WHAT?!?!


Jojomen Bengan... sista gången jag fyllde hela år var när jag blev 27.
Jag är 27 år och 22 månader nu... ÅÅÅÅ IDAG ÄR JAG DET!! Grattis till mig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0