Ett typiskt Januari.

Godmorgon på er!

Jag är som vanligt uppe med tuppen.
Grubblar.
Jag vill göra nånting, förändra! Men jag orkar inte fundera på det heller...
I takt med att snön försvann, rann även min inspiration till att förändra vardagen av mig.
Mitt liv är så inrutat, så himla oförändringshopplöst.
(undrar om jag kom på det där ordet själv)
Vi måste verkligen piffa till oss och göra saker, även fast man hamnar i nån slags kokong under den här delen av året.
Det är verkligen NU jag behöver aktiveras, ladda upp batteriet! 
Det skulle räcka med att åka till Falun på shopping en dag, ja nu ekar ju även plånisen hopplöst,  efter en dålig lön med mycket räkningar, men bara att få gå på bio, se en tecknad film eller vad fan som helst.

I duschen igår satte jag mig och släppte loss på energin, tårarna kom, utan att  jag egentligen vet varför.
Jag är bara riktigt Januari trött!!
 
Nu är jag trött på den här ständigt mörka vardagen.
Ge oss snön tillbaka vinter! Eller ge dig av för gott!
Jag gillar inte det här mellantinget du plågar oss med!

Nu när jag har skrivit av mig och kaffedoften ger mig en värmande invit,  så nu mår jag nog strax lite bättre.

Trevlig dag alla!

   

Kommentarer
Postat av: Lisa

TACK TACK TACK gumman!!

Vad söt du är som tänker på mig ;)

Hoppas att du har en underbar helg..

Många kramar min vän!!

2009-01-17 @ 23:25:26
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Stickis

Jag vet precis hur det är, jag brukar oxå vara Januritrött... Allt känns så himla hopplöst och tråkigt. I år känns det dock bättre :) Men som sagt jag vet precis hur du känner, jag brukar känna så..

Kram kram

2009-01-19 @ 14:19:21
URL: http://stickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0