Serienörd.

Ååå äntligen drar alla bra serier igång igen.
Greys, Desperate housewives, Bonde söker fru, Idol, Ugly Betty.....
Va? Nää jag är inte alls TV-biten (som min kära pappa brukar säga).
Men alltså... finns det nånting mysigare än att krypa ner i soffan en kulen höstkväll med massor av tända ljus (från partylite såklart.. hehe), nyduschad, nyjobbad och nytränad?
Slå igång TV:n och veta att man minst en hel timme framåt kan sjunka in i dramatik, kärlek, spänning, humor, ångest och allt vad man erbjuds...
Det är ju höjden av avslappning! =)
Jag har ju även turen att ha en öppenspis i vardagsrummet så man kan mysa till det extra med en brasa....

Idag efter jobbet gick jag med stavar.
Eftersom jag har elljusspåret här alldeles inne i skogen uppe på heden så är det ju bara att slå slag i saken och dra arslet ut. Vilket jag gjorde idag. Gick i 50 minuter och var heelt slut.
Vilken skillnad med stavar mot utan... värsta helkropps motionen.
Lyssnade på ljudbok samtidigt och är inne på slutklämmen, kan knappt lägga den ifrån mig tametusan!

Pratade med Charloth för en liten stund sen, vi måste verkligen umgås snart igen vi 4.
Hjalmar, jag, Micke och Charloth.
Fan det var ju en evighet sen, förr var vi ju som ying och yang.
Vi funderar på att göra Rättviks marknad i helgen, men Hjalmar är inte lika övertalbar som Micke är, men ibland förvånar även han. =)

Han kommer hem imorgon igen... LÄNGTAR!!

Vi är kära och vi har det så bra. Bättre än nånsin! Det är så skönt...

Nej mina vänner... Nu ska Emma varva ner ytterligare och beslagta sängen med sin Amelia.
Eftersom hon skriver om sig själv i tredje person kanske det är dags för lite vila...

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: anna panna

ja de låter som en jätte bra ide. hör av dig när du kan, jag är för ledig nu i två veckor, ångest!

2008-10-01 @ 23:15:07
URL: http://toloveistolive.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej Emma! Tack för förklaringen och den funkar bra! Då vet jag att latte är det jag bör köra på även om cappucinon kändes starkare? Hmm.. :) Men tack iaf! Skönt o höra att du och Hjamlar har det bra, sånt är alltid mysigt.. Kom ihåg innebandy ikväll klockan 19 på Tennishallen (INTE ryssa..) Bra det :) Kom om du vill.. Jag är gift med tv:n ja, säger Anders! Puss!

2008-10-02 @ 14:37:30
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0