She's a maniac!

Godmorgon på er!

Det som var tänkt som en välbehövlig sovmorgon blev fiasko.
Jag slog upp ögonen kl 06:40 gick in i köket och gjorde fint!
Nu sitter jag här och har egentligen massvis och lite till med saker som borde göras...
Tvättstugan är full av tvätt som ska vikas, strykas och tvättas. Golven ska dammsugas och blaaaaablabla...
Nu har jag försökt att stänga mina städögon för detta.
Nu är ju köket iordning en aning, så jag kan gå in där utan att få hjärtklappning av all reklam som breder ut sig över bordet, diskstället fullt, smulor på bänkarna...
Huuuu...
Jag tror... helt ärligt... att jag lider av en "lätt" städmani!
Folk säger åt mig att inte stressa, men det som gör mig stressad mest är smuts.
Jag klarar bannemig inte av att se skiten i mitt hem!
Hur gör man för att bli sams med dammråttorna?

Ibland spolar jag inte i toaletten hemma när jag kissat (haha ja jag har fått för mig att det är mest miljövänligt att spola så lite som möjligt när man ändå bara är hemma och skrotar).
Ja ni ser ju, jag tänker till och med miljövänligt när jag pissar!!
Huuuvva, man ska tänka miljövänligt och ekologiskt, göra mat från skratch, sopsortera, hinna med att träna...

Saken är den att det finns ju INGEN som säger att jag måste göra precis allt detta. 
Its all in my head!!
 
Är det så konstigt då att hjärnan blir överhettad till slut?
Dags att sätta ner foten.

Jag blir tokig på mig själv...

Städmani är en sorts tvångsneuros. Förutom att bostaden måste städas, kanske flera timmar varje dag, så måste ofta mycket tid ägnas åt att kontrollera att alla småsaker i hemmet står på rätt ställe osv.

Är det bara jag som känner igen mig?

Hur som haver så är det frukostdags för mig nu.
Hoppas ni alla får en härlig dag!!


She's a maniac...


Kommentarer
Postat av: Camo

Ja å Max sitter vid datorn å när ja skrolla ner å bilden på dej dök upp så gjorde han världens flin =D

2011-01-21 @ 09:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0