Saken är biff!

Hej igen!

Klockan sju imorse vaknade jag och gick på toaletten.
Men det var nånting som bröt morgonrutinerna, nämligen att sitta extra länge på tojjan för fötternas skull. Det är en underbar känsla att sitta där och värma fossingarna på golvvärmen på morgonen. Fot terapi!
Men imorse var det samma känsla som att kliva barfota ut på isen i uterinken här i byn.
Eissenküllden!! :) Schysst Tyska väl?!
Gick och kikade på termometern i min sömngång och blev klarvaken av -27 grader utomhus, +14 inomhus.
Gaaaaaaaaah!!!!
Och med det visste jag att Hjalle tömde sista veden innan han gick och la sig. Det var bara att pölsa på sig och traska bort till vedboden och fylla en ikea-kasse, in och spränga kaminen på ved.
Brasa check.
Men eftersom badrumsgolvet var iskallt så gick jag ner och kollade till pelletsbrännaren.
Tomt på pellets. och ingen pellets, ingen fot terapi!

Men nu sprakar det gött från kamin och pelletsen är påfylld!
SAKEN ÄR BIFF!! 

Gubben i huset sover som en klubbad säl så han blir nog glatt överraskad att jag har varit så duktig kl 7 på morgonen, kan vi hoppas på iallafall.

I övrigt så är det ju underbart fint ute... solen är på väg upp, himlen är gnisterblå och snön ligger jäms med fönstrena. Megavinter!

Planer för dagen har jag inga. En promenad var det tänkt med den kan ju ta och stoppa upp sig nånstans där solen inte lyser... :D

Jag är lite dålig på att skriva, jag vet det.
Jag är en sån här komplicerad människa som inte bara kan skriva för skrivandets skull.
Jag skulle ju kunna skriva varje dag, idag har jag gjort de å de å de å de och sen hände det och sen kanske jag gör det!
Men det ger mig ingenting och inte mina få läsare heller.
För så spännande är inte mitt liv för tillfället! :)
Nej, jag måste skriva med inspiration och känsla.
Det pirrar liksom till i kroppen och sen bara går fingrarna, det är då jag skriver som bäst. 
Damerna uppe i kontoret bara spottar ut ideér! 
Men det har varit idéfattigt ett tag nu.
Man kan säga som så att Damerna på kontoret har andra grejjer att fokusera på som gör att känslan för att skriva blir som gegga.

Flera gånger har jag satt mig här och börjat skriva, för att två rader senare undrar jag vafaan jag skriver för sörja och loggat ut, skitit i det blå skåpet och gått och lagt mig istället.

Ni kanske förstår, kanske inte... 
Komplicerad ja, och den saken är biff!
:)

Men hur som haver så finns jag här så fort inspirationen hettar.
Som nu imorse när den flög på mig som ett reaplan.

Apropå flyga på mig, igår flög shoppingdjävulen rätt över mig och gjorde så jag spenderade många antal spänn på hudprodukter. 
Jag är i "stort behov" av en primer för ansiktet som ger lite extra fukt under hudkrämen.
Huden är ju som ett rivjärnsrussin i det här klimatet. Och alltså, det är inte billigt att vara hona nuförtiden.
Sanna mina ord!
Dyra krämer för kroppen, för ögonen, för ansiktet, för fötterna, för händerna, för naglarna, primrar som extra fukt, mineralsmink utan tillsatser, aluminiumfria deodoranter, schampo med extra glans, libresse med vingar, utan vingar, tamponger, silkeslena rakhyvlar, ägglossningstester, vitaminpiller, bantningspreparat, dyra akupunkturbehandlingar, gymkort, graviditetstester och solarium!
Pengar är till för att rulla...
Killarna kan köpa en nivea-deodorant för 19.90 på Konsum, en kombinerad schampo/duschkrämflaska och möjligen ett gymkort, sen är saken biff för dom!

Visst, det kanske var liiiite i överkant men jag ville bara få fram hur fåfäng man egentligen ÄR som tjej, eller jag är det iallafall.  
Därav en primer hemklickad, får se om jag blir gladare av den.
Förmodligen! Hudprodukter och smink är kul, tjejig som jag är!!
Dock ska ni veta att vi duger PRECIS SOM VI ÄR!!!


Magen kurrar, dags att ge den föda.
Kör på rostade mackor, det är ju helg.

Ha de mina vänner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0