Fundersam...

O vackra höstdag! :)

Idag är himlen sådär oskyldigt blååå... så jäkla nice!
Jag är ledig. Jag är ensam. Jag ska shoppa gardiner för många spänn. Shitt pommes, men så äre om man har tre stoooooooora fönster i vardagsrummet och köket ska få nytt på samma gång.
Sen har jag handlat det som handlas kan på nöjeskontot denna månad.

Imorse i sängen när jag vaknat låg jag och funderade på nånting, och så helt plötsligt började jag funera på om hur jag funderade, om jag funderade på Svenska eller Älvdalska.
Jag använder ju båda språken dagligen, men vilket tänker jag med?
Där fick jag nått att fundera på. Men jag funderade klart rätt så fort.
I detta nu, när jag skriver så är det ju Svenska jag tänker på... jag skriver ju på Svenska här.
Det beror alltså mycket på situation och tillfälle. Men nått av dom måste jag ju använda mer än det andra.
Jag ska fundera på det idag, hur jag funderar...

:D

Mycket intressant ellerhur?!

I övrigt flyter livet på, hösten kommer med mörker, kortare dagar och härliga färger.
Vackert och lite vemodigt.

Felix har fått en grav, jättejättefin och ett ljus lyser konstant åt honom.
Jag har faktiskt aldrig känt mig så ensam nånsin som jag gjort denna vecka.
Ingen Hjall hemma och ingen Skutte som myser mä mig.
Men det blir väl ändring på det där med ensamheten snart hoppas jag. Jag har hängt hos mor och far varenda kväll och jag gillar starkt att umgås med dom!!!

Nej vänner, nu ska fäjset på så jag kan dra tä Norä å köpa curtains.

Önskar er en förträfflig dag!

Tjing!

Slumpbild, det ä skoj:

Helen gjorde en förrätt som var till endast en person, ni kan ju gissa till vem?! :D



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahahaha.. fan va bra av Helen! :)

2010-09-02 @ 20:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0