Witter!

Plötsligt händer det. Att jag hamnar här.
Snön fullkomligen kräks ner från himlen och oooj va jag njuter!!
Varje årstid har sin charm, en speciell känsla väcks i kroppen för de olika fyra...
Med snön kommer julkänslan. Men så fort julen är över blir jag lite småless på vintern. Då kommer mörktokallt-känslan. Då har man kommit så djupt in i dvalan så allt man ser är just MÖRKER. Det är mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem, huden är blek och torr, håret hänger som en disktrasa, grönsakerna i affären är bleka, skrapa rutorna... ja precis så.
Men nu tänker jag vända på det hela, vi människor är precis såhär som jag är nu, vi ser allt det dåliga först och glömmer oftast bort det fina och bra sakerna! Oftast väger det positiva över mycket mer. Det vita vackra landskapet som gnistrar som diamanter i solskenet (som faktiskt finns, mörkt ÄR det ju inte hela tiden), vår hud (som visserligen blir knastertorr, men det finns bra krämer) utsätts inte för solens farliga strålar (som det på vissa stället gör året om) mindre sol - mindre rynkor. :)
Samma sak med disktrasehåret, fukt fukt fukt.... och så lite färgningar och klipp.
Bleka blir vi och det får vi helt enkelt leva med att vi är. Det är väl inne med det nu? Om inte annat finns brun utan sol eller solarium (som jag brukar använda ibland fast jag vet att man inte ska..)

Ja nu siktar jag in mig på JUUUULEN, sen ett pyttelitet tag med lite deppmörker sen kommer Vasaloppet och med den kommer vååååren.
Vi har köpt en kamin som vi har ställt in i öppna spisen, och jisses vilken stämning det ger. En brasa som sprakar och samtidigt sparar oss en hel del pengar då pelletsmojängen inte behöver ge oss lika mycket värme.
Den ska användas flitigt i vinter!

Jag är i det hela stora jäkligt nöjd med att bo i ett land med riktiga årstider.

Ja det är rätt så fullbokat schema nu framöver med roligheter så man ska verkligen inte klaga.
Och just den här vintern är speciell...

Ha en fin dag finisar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0