HUNDBAJS!

Zuuuuuuuuup?

Imorse när Kalle började sjunga "Underbar" 06:20 på alarmet kände jag mig död och begraven.
Jag brukar (ja det händer) skutta ur sängen och hoppa i uteågå kläderna och lagom till halv sju nyheterna svänger jag av grusvägen ut mot världen! :)
Således då inte denna morgon...
På högra axeln har jag en jobbig jävel som baaara ville somna om och på den vänstra axeln satt ängeln och gnagade på mitt samvete: Nu går du ut jävla latpacka!
Jag hade lite huvudvärk oxå och jäveln tänkte att jag ska nog somna om så den försvinner...
Men nej hjärnan behöver färskt och friskt syre, då går skallebanken över, gnagde ängeln.
Det var då, i det ögonblicket jag kände mig övervunnen. För det är så sant som det är sagt av en låtsasängel! Frisk luft is da shit!! Jag steg ur sängen och klev ut!!

När jag klev av gården så pratade radion om hundbajs.
Hundbajs som kommer fram och börjar lukta när snön försvinner, hundbajs som folk trampar i och man får bajsvalla på skidorna i spåren...
Och ni som vet att jag bor på den vackraste platsen i Selja (en av dom iaf) vet ju att vägen utanför vårat hus inte är alltför trafikerad. Men imorse när jag klev ut på grusvägen, vad såg jag lite längre fram?
Jo en människa med två st hundar varav en satt och klämde ut en megakorv alldeles vid vägkanten, där jag går varenda morgon! Fine, även hundar bajsar, men när matten bara skrapade över lite snö när underverket var utklämt kände jag en obegränsad irritation!!
När jag passerade högen lyste en rykande gulbrun hög genom snön... fresh!
Hunden är människans bästa vän kanske därför den får bajsa precis vart den vill.

Jag gillar iallafall inte bajsstanken och vill inte kliva i bajs på mina rundor, för allas trevnad borde varje hundägare göra det enda rätta, plocka upp skiten!! Inte gömma den under snön, för snön smälter!
Men å andra sidan brukar det ligga högar av hästbajs efter vägen här utanför, och det är det ingen som säger nånting om...

Jaha, men nu känner jag att magen kurrar, så lite frukost på detta kommer sitta som en smäck!!




... vilka ni än är, anonyma typer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0