En tanke...


Ozzy Osbourne och jag har kvällsmys just nu. Emil och Hjalmar sitter och kollar på hockey, återigen denna jävla hockey, så less på skiten nu, det är varenda kväll.
Är det inte sm slutspel så är det kvalspel.
URK PÅ BURK!!

Då tog jag mitt pick och pack in hit till datan och krämade igång Ozzy på Spotten.
Och nu insåg jag just att vattenglaset jag nyss gick iväg för att hämta står kvar på diskbänken i köket.
Suuuck, ett mycket vanligt fenomen vad det gäller mig.
Så drumblun so du ed ular spärras in!
Sull sull sull...

Idag har inte varit min dag... helt enkelt.
Ett positivt tänkande är något jag brukar nöta på... alltid!
Sååå mycket styrs i hur man tänker. En negativ tanke är din värsta fiende mot dig själv.
Du är vad dina tankar gör dig till!
Jag har hittat en text här nedanför, och ja... jag känner igen mig!
Det är ärligt så jag brukar fundera.

När jag vaknade i morse kände jag mig på dåligt humör, men det var jag bara glad för,
det visade ju att jag hade känslor.

Jag tog barnsalva iställer för tandkräm, då förstod jag att även den bästa kan göra fel.
Jag var djupt tacksam för den insikten.

När jag öppnade kylskåpet föll ett mjölkpaket ut, gick sönder och stänkte ner byxorna och skor,
det är säkert bra för skolädret tänkte jag och byxorna skulle jag ändå byta.

Frukostkaffet kokade över, vilket påminde mig om att kaffe på tom mage inte är bra.

Just som dörren slogs igen märkte jag att jag glömt nycklarna. Den stunden den sorgen tänkte jag,
jag skall ju inte in förrän i kväll.

Att byxorna fastnade i cykelkedjan och gjorde att jag körde in i häcken spelade ingen roll.
Tur att det inte var de dyra byxorna och att det inte var grannens häck nynnade jag.

På jobbet tog jag in kaffekoppen till skrivbordet och råkade spilla ut det mesta på manuset till kvartalsrapporten. Det kunde varit tre veckors arbete ropade jag ut i korridoren. Tur att det var ett fjorton dagarsjobb som blev förstört och förresten hade jag ändå tänkt arbeta om den.

Till lunch tog jag en råkosttallrik och bet av en tand på en sten. Just den tanden hade alltid varit lite sned och irriterade mig, så jag bad tandläkaren dra ut den.
Lika bra att inte ha några tänder tänkte jag och kände mig uppåt.

På hemvägen skulle jag ta ut pengar, men kortet försvann in i bankomaten och kom inte ut även fast jag bankade på den. Nåja, dom pengarna hade ändå bara gått åt filosoferade jag medan jag tillämpade lite avslappningsteknik.

Låssmeden kostade bara 200 kronor och explosionen när jag knäppte på TV:n var inte särskilt kraftig.
Nu kan jag skaffa text.TV tänkte jag glatt och så blir det ju äntligen av att tapetsera.

Det är bra att jag lärt mig tänka positivt tänkte jag när jag slängde mig i sängen så att benen vek sig.
Annars vet man inte vad som kunde ha gått snett idag!


Men som sagt, man kan inte vara på topp jämt.
Idag har varit en negativ dag för mina små hjärnsmurfar.
Vilket har resulterat i att jag nu har en skallebank till månen och tillbaka.
Min vapendragare Helen märkte ju såklart direkt att jag inte var mig själv idag, så hon försökte rycka upp mig. Bokstavligen. Hon tog tag i tröjärmen och droooog den uppåt.
Hjälpte lite, för på slutet var jag igång lite iaf...
:s

Dock vet jag att imorgon är en ny dag, med nya möjligheter.
Det finns ett uttryck typ: ny dag- nya bekymmer.
Usch vad jag inte gillar den linan!!

Äsch, nu ska jag gå och ge gossarna i soffan varsin kram!

KRAM PÅ ER!! ♥


Kommentarer
Postat av: Ana-Maria

Emma, d finns ju dom som inte har nå fötter! dagen efter såna där urk-dagar brukar bli till riktiga toppendagar, hoppas du får en sån toppendag idag :)

2010-04-08 @ 09:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0