FRIDAY!

Godmorgon allihop och Zlatan!

Imorse när klockan ringde 06:15 undrade jag om det är nån stor störning i min skalle, som gör att jag ställer klockan så tidigt när jag inte ska börja jobba förräns 10.30??
Kan så vara... jag snoozade till klockan sju och var verkligen på det berömda håret till att hoppa min morgonpromenad. Men till slut kom jag på fötter och gick ut, det var skönt.

Nu sitter jag här och gapar efter sömnen (som man säger på Älvdalska fast jag kan inte skriva det på Älvdalska) och hinkar kaffe i hopp om att kontoret skall tända till.
Vi får se då...
Det är löningsfredag.
Jag gjorde 8 smörgåstårtor igår och jag antar att vi har lika många och några till idag att producera.
Det är roligt och tiden går när det är tryck...
Och sen blir det helg!
Funderar på om jag ska springa in på bolaget på lunchen och införskaffa mig en back in da box!
Men det känns så alkoholiserat att sitta hemma och mysa med ett glas vin, men det är väl okej va?
Man firar in helgen liksom... hehe.

Jag gjorde nyss en quiz på fejjan om vilken karaktär i "hem till midgård" jag är.
Jag blev TYKE MÖRBULT!
Dum, tokig och aggressiv beskriver dig bäst!
Men du är snäll mot din bästa vän och försöker att aldrig göra honom besviken fast du jämt misslyckas!

Haha!! Vi är ju lite lika oxå Tyke och jag.
Tyke Mörbult längst upp till höger. :)



I helgen händer det en del aktiviteter.
Imonn kommer älg från Älvdalen som ska malas, styckas och ner i frysen.
... och 3 busungar ska ses efter av sin faster.
... och sen ska Emil ha kalas och Kallekorven ska packas och delas ut..

Det blir nog bra på någe vis, mamma och pappa ställer ju upp på allt dom kan och lite till...
Vad skulle vi 3 syskon göra utan dom?

Nu är jag redo för min morgongröt.

Ha en grym dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0