Rosa dagen.

Vilken underbar morgon jag har!!
Imorse 06.30 klev jag ut, ut i världen!
Tempen visade -3,1 grader och det är då det är som skönast. Lagomt kallt eller varmt och fin frisk luft att dra i sig!
När jag går över bron till Östnor kan jag ställa mig mitt på den och bara titta.
Egentligen huuur länge som helst, om det inte vore för att huvudsyftet med mina morgonpromenader är till för att förbättra min förbränning, men lite själavård måste få ingå i det konceptet också!

På en sida av bron beskådar jag jordens vackraste soluppgång med kyrkan som bakgrund, och på andra sidan bron mysflyter en svan familj runt, bestående av 4 små bebis svanar, med mamma och pappa.
Huuh? Livet som det ska njutas ellerhur??

MEN, med det goda finns alltid något ont, man får aldrig vara tillräckligt nöjd.
Det verkar som att det är livets hopplösa melodi!

Kom hem från jobbet igår och fick höra att dom åkt till akuten med min pappa.
Han hade fått feber och hosta bara sådär helt plötsligt, och för en vanlig frisk människa är det väl knappt märkbart. Man tar en ipren och kör på!
Men för pappsen är det absolut jättefarligt! Han har sin sällsynta lungsjukdom som gör honom jättesjuk!
 Och mycket riktigt, dom la in honom direkt och misstänkte lunginflammation.
-Nu har jag tagit in på landstingshotellet igen, jag har inte varit här i år än, så det var väl dags nu.
skämtade han när han ringde. Det finns mycket humor och jävlaranamma i den gubben ska ni veta.

Så tur i oturen att han blir omhändertagen direkt och TUUUUR att han är vaccinerad mot klövsjukan.
Piiuuuh!!

Hönni hönni!
Har ni vägarna förbi Kaffestugan idag så kom in för den goda sakens skulle och köp en tutte!
Ja vi har små tuttbakelser idag, till stöd för bröstcancer och pengarna vi får in går till kvällens rosa bandet gala på TV. Självklart kommer vi i personalen att klä oss i ROSA!
I LOOOVE ROSA!!!! Vilken lycka!!

Nu ska jag faktiskt äta min mumsiga gröt och så vaniljkaffe till de, gött AB!

Hoppas ni får en grym dag och tack för alla förslag på mackor! Jag är så överväldigad!! Wii...
Hehehe ;)

Pöss på er!


Kommentarer
Postat av: jullan

Men oj da. Hoppas att pappsen blir battre snart. Du maste halsa och ge honom en jatte kram fran oss.

2009-11-01 @ 20:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0