Hur en blondin kollar hockey.

Det börjar lukta derby nu, och min kropp börjar ladda för derby!!
Det pirrar gött i kistan... :)

Tänk va, att man ska va så insatt i hockeyn fastän man är en lagomt puckad blondin.
När jag tittar på hockey hinner jag aldrig se vem som har pucken, fattar inte hur folk kan hinna tänka på att t.ex nr95 har pucken, jag har fullt upp med att psyka pucken så den glider åt rätt håll. Jag är nöjd bara det är en röd spelare som passar till en annan röd...
Ibland blåser domaren för en utvisning, då pickar jag nästan alltid på den breve mig och:
-Ööö, nu missa jag, vad hände?
Och helt plötsligt kan publiken börja gapa för att nån har fått en tackling eller nått i ett helt annat hörn än där pucken är.
Då gapar jag med lite... haha.
Likadant när dom gör mål, vem som 

Och puck out, ising, crosschecking, hands och alla dessa tusen linjer på isen... det förstår jag mig inte alls på.

Ibland händer det att jag faktiskt hinner SE när nån håller fast nån eller att nån fäller en annan.
Och då känner jag mig duktig! Hahaha...

Och går det dåligt och Mora ligger under blir jag sur, då sitter jag och kollar kluvna hårtoppar och muttrar.
Ja jag säger då de, denna hockey hockey hockey...

Jag fokuserar på pucken och röd färg!
Och så ställer jag mig upp och sjunger när det blir mål!!

Det är hockey för mig, enkelt och konsict! :)

NU SKA JAG LADDA FÖR DERBY!!!
KOM IGEN NU FÖRIHELVETE MORA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0