Älvdalen!

Halloj!!

Jag har verkligen haft en toppen dag idag! Superbra!!
Mamma, pappa och jag åkte till Älvdalen imorse och var i Ribbåsen lagom för lite elvakaffe och duppa från Morins bageri! :) Fint, fint!
Stannade en stund sen for vi ner på bynn och käkade lunch på Hotell Älvdalen.

Proppmätta drog vi vidare till Rot och mormor och morfars gamla gård som jag i princip växt upp på.
Därinne var det förändrat, jättefint har dom fått till det!!
Minnena bara slet i mig och jag ville vrida tillbaks klockan 15 år och hoppa in i barnasinnet igen, lägga mig på köks soffan som en gång i tiden stått där, läsa i en av Magnus Kalle Anka pärmar, lyssna på mormor när hon lagar mat och morfar som skrotar i pannrummet! ♥

Älskade minnen tack för att jag har dom!!! ♥

Sen blev det shopping a la Ica Olssons. Lite olsson skinka bland annat. 
Och sist men absolut inte minst Turistbyrån för lite SHOPPING. 
Där finns det grejjer ska ni veta, helt otippat men faan jag hade velat köpa upp vartenda halsband därinne för det första. 
Köpte dock ett iallafall, som jag älskar!
 

Dalarna rules ju, visst äre så!

Nu fryser jag lite och näsan har tjocknat igen, förkyld med andra ord.
Ååå va jobbigt!!
Ska nog ta en dusch nu och slänga mig under täcket i soffan, så blir det!!

Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0