Älskade Milko.

När jag hällde mjölken i kaffet imorse kom jag på att detta vill jag kladda lite om...

Alla har väl hört om att det går dåligt för Milko!?
Det tycker jag är skit, skit, skit på många vis!
Tänk om milko skulle få lov att lägga ner!? Då är det mejeriprodukter från arla som vi tvingas köpa.
Dels innebär det att mjölken transporteras ca 60 mil vilket inte alls känns miljövettigt, i jämförelse med den närproducerade mjölk milko har.
Det kan ju också innebära att arla då kan höja sina priser pretty naughty, eftersom dom är ensamma på marknaden här.
Arla är in på vårat jobb titt som tätt med reklamprylar, mjölk, recept, ja alla sorters produkter.
En riktig PR-boost, det är ju såklart att dom satsar stort medans milko skrapar ihop det lilla dom har kvar.

Jag försöker verkligen värna om miljön och diggar närproducerat framför allting annat.
Kött från Siljans chark är självklart. Det är ju en prisfråga såklart.
En fläskfilé från Danmark är ju mycket billigare än den från charken vi har 5 km bort på örjastäppan.
Men för mig är det värt det....

Här hittade jag en massa intressant att läsa, om nån är intresserad, man vet ju aldrig:
http://matklok.se/2008/04/12/milko-och-arla/

Köp mjölk från Milko så mycket ni kan, helst ekologisk oxå! =) (tjötkärring)
Hoppas ni alla får en grym Söndag, solen skiner även denna dag. Wihii!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Twilight har precis kommit ut som hyr och köp film så har du inte sett den...hyr den på en gång!!! :)

Jag ska nog se den i kväll igen haha. Visst den är lite övernaturlig men vilken film är inte det?;)

Haft en bra helg??

Kram

2009-05-03 @ 19:23:30
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: Camo

Bra inlägg! Tycker precis som du! Köper alltid milkos mjölk, å helst eko! =)

2009-05-04 @ 08:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0