Snygg Hanna med häcken.

Hanna är så solbränd, fräsch och SNYGG! 
Jag påpekade det för henne på jobbet igår, varpå en tiostämmig kör utbrister, så att håret blåste rätt bakåt:
- Men hallå, du är väl fan inge bleeeek.
Bjäbb bjäbb bjäbb...
Jag är låååångtifrån lika fräsch som Hanna men jag kan verkligen inte bli vinterblek nu när jag har färgat håret mörkt.
Då blir folk rädda att dom sett en vålnad när jag går förbi. Huu!
Nu ska jag förtälja hemligheten med att låta solbrännan ligga kvar:
Jag skrubbar kroppen med en borste MINST 2 gånger i veckan, det lossnar döda hudceller till mängder. 
Torkar mig nästan ingenting med handduken, utan smörjer in mig direkt när huden är fuktig, vilket gör att den absorberar fukten myyyycket mer. Man tjänar både fukt och pengar på att smörja in sig på våt hud, krämen tar typ aldrig slut men man blir änåd mjukare.
Och så solar jag en gång var tredje vecka, det kan man få göra tycker jag.

Nu har jag bjäbbat klart. Ska käka lunch med snygg-Hanna, Helen, Charloth och Magdalena idag på Kaffestugan såklart!

Mamma är på lasarettet, hon blev inlagd igår, vi ska dit snart, min lilla mamma... =(

Ha en bra dag.

Massor av smörj från Emma.

Kommentarer
Postat av: Spunken

Jansson, du har blivit utmanad!

2009-03-06 @ 12:25:45
URL: http://zphanky,blogg.se
Postat av: Lisa

Usch vad jobbigt med mamma :(

Hoppas att det blr bra snart!



Och ja du e alltid fräscht brun du, e så avis på dig! Men ja.. det gäller ju att man tar hand om sin kropp kanske, vilket jag e dålig på :(



Ha en underbar söndag! krama.r.

2009-03-08 @ 14:42:05
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0