Alanya!

Eftersom Hjalle har växt fast i datastolen vid den vanliga datan, så får jag ta lappen och invänta honom, så jag kan ta och slänga in några av våra 500 kort som vi har knäppt.

Så länge känner jag för att publisera ett till dagboksinlägg från rum 3404, Green garden Alanya:

Onsdag. kl 07.06.
Vaknade med tuppen idag. Jag har suttit på balkongen och avnjutit utsikten och livet här nere. Vi har alltså världens finaste utsikt. Vi ser ut över hela havet, klippan med muren som ringlar, hela poolområdet. Fyfan, det här kan man kalla semesterlyx.
Det är på rätt olika sätt vi lever turkar och scandinavier. Dom jobbat här morgon som kväll, 6-23 om inte längre, men det är bara killar, förutom städerskorna som städar, men det är bara dagtid. Tjejerna är nog hemma med hus, barn och slöja. Vi var in i Alanyum i Måndags, ett köpcentrum typ som Kupolen. Där var det många kvinnor som jobbade i klädaffärer, och så några gick runt med barnvagn och slöja. Det är nog väldigt olika huruvida man bär slöja eller inte. Det är ju inget tvång här, men vissa är mer religiösa än andra, precis som i Sverige.
5 gånger per dygn spelas en böneramsa upp i moskéena som sänds ut i högtalare som sitter lite varstans så att ALLA ska höra. Helt galet, men det visste jag ju sen förr, vid kl 5 när solen går upp, kl 10,  kl 13, kl 17 och kl 20 välar han på, innan mörkret faller på.
Nu ska jag läsa lite här och dra i mig medelhavsluften. Kram E.

När vi kom till hotellet första gången förra Lördagen var vi helt kaputt efter en lååång resa.
Klockan var efter 4 innan vi hade checkat in och kommit i säng. 04:45 sätter välisen igång att dra sin ramsa utanför (det låter HÖGT som fan), då höll jag på smälla av. Hahaha... 
Mamma hade gapskrattat inne på deras rum....
Jag har sovit med öronproppar hela veckan för att inte bli väckt av bönena... men det är en vanesak, i slutet av veckan märkte man inte ens av det...

Att vara tillbaka i vardagen känns lite halvruttet nu innan man har hunnit komma in i det.
Tänk! På en jäkla vecka hinner man förslappas så inni balders balle.... men imonn på jobbet är jag nog back to normal igen!

Nu får min gubbe ta och ge mig plats vid datan så ni får se lite kort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0