Världen i sorg!

Jag vet inte om ni såg Michael Jacksons minnesceremoni?
Nu sätter jag mig här framför datan med svullan ögon.
Jag har gråtit i TVÅ TIMMAR!
Nu är jag helt mentalt utmattad!
Ceremonin var riktigt, riktigt laddad!
Jag är ju så himla känslig så jag gråter ju så fort förtexten drar igång.
Att se världsartister som Usher, Brooklyn Shields, Stevie Wonder, Mariah Carey, Lionel Richie, etc i tårar, sjungandes på känsloladdade låter... det bara brister för mig!
Jag lider med hans anhöriga! Jag känner sorg med dom.
Tårarna rasade på mig som mest när Paris, Michaels dotter, tog mikrofonen och storgråtandes berättade vilken underbar pappa Michael var.
Ååååååh!!

Alla hyllningar han fick, om han hade hört alla dessa meningsfulla tal när han var i livet, hade han kanske levt idag.
Han var nog i stort behov av hjälp.

Sjuttsiken vilket känslorus som drar igenom mig nu...
Undrar hur många miljoners miljoner människor som fällde tårar samtidigt?!
Det var nog ett antal miljoner, inklusive mig.

Ja ni flickor och pojkar, jag säger det än en gång, ta hand om varandra!
Ta aldrig någon förgivet och lev livet fullt ut...
:(

RIP MICHAEL JACKSON!

Annars idag har jag haft en skitdag!
Totalt bajs!
Det började när jag stog i kassan med kö ut på gatan, med att det började flimra för ögonen.
Skitläskigt!
Jag såg inget, jag gick och drack vatten i mångder, men det försvann inte.
Sen kom huvudvärken, utan dess LIKE!!
Blind och med en hammare som dunkade mig i plingen, kände jag mig inte speciellt arbetssam, men det gick an....
....tills illamåendet kom.
Flera gånger fick jag saliv i munnen, sådär ni vet som det blir alldels innan man ska spy.
HEMSKT VAR DET!
Så fort jag ansträngde mig det minsta lilla, högg det till i magen. Och jag gick och rapade lax, som jag ätit på lunchen.
Och så skallen på detta, toppen!
Jag har aldrig aldrig upplevt detta förut, men min kära Helén kunde konstatera att detta var nog mitt allra första migrän anfall!
Illamående, ögonflimmer och skallebank, allt ingår i receptet Migränhelvete tydligen.

Det var vidrigt!!
Jag behöver sova nu efter denna dag, både mentalt, socialt och fysiskt utmattad!

Älskar er mina änglar i himlen och på jorden!!

//Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0