Måndag.

Det var meningen att jag skulle till Älvdalen idag, men planerna ändrades imorse.
Emil ringde:
- Häj er i ig! Jag ska fya dig a ribbåsn ig.
Han blandar älvdalskan och svenskan så jävla gött!
Åkte ut till brorsan på Sollerön och hämtade Emil,  Elvira vill oxå hänga på.
Så vi har haft en heldag, en riktigt rolig och fullspäckad dag.
Det första vi gjorde var att åka ner på Burgers och käkade lunch.
Och ni ska veta, det är krävande med 2 olika viljor, och så jag, att ta sig framåt på gågatan i Mora.
Fröken mini Jansson i vagnen har ett humör så det heter duga och lite till. :)
Jag insåg ganska omgående att gågatan i Mora är helt H Y S T E R I S K under semestertider.
I år måste alla rekord ha slagits, say no more!
Det är konstant bilkö hela vägen till Noret, det finns inga parkeringer och folk går, cyklar och parkerar hur dom vill.
Kundvagnar på bredställ och shoppingsugna tyskar som kör mot enkelriktat.
Ja minst sagt ett fulländat KAOS!!
 
Vi åkte bort till mamma och pappa med lite mat till Hjalle som var där och bytte ytterdörren.
Elvira och jag fick rycka ut och dra på Mora järn och bygg och handla nån skruv.
Då passade vi på att springa in på Maxi och köpa Hermans 7-årspresent!

Hemma igen var Elvira jätte jätte trött så vi gick en promenad i vagnen och hon somnade på 7 röda.

Precis H E L A dagen har vi lyssnat på Rolandz, och när vi inte har lyssnat på dom så har vi sjungit som dom.
Ska bli skitkul å se dom på Torsdag!!

Elvira och jag låg i sängen och pratade innan hon skulle somna. Om vad vi skulle göra imorgon.
Hon skulle höra Rolandz och äta rostade mackor, gå på Hermans kalas...

... och så bara:

- Faster
- Mmm..
- Jag älskar dig.
- Jag älskar dig också, jättemycket
- Jag älskar dig jättemycket också faster.

Kärleksfullare tjej får man leta med lupp efter!
Jag fylls av värme!!

Nu är jag sjukt kaffesugen, men det funkar inte å sippa kaffe halv elva på kvällen, hur mycket semester man än har...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0