Hockey gör mig galen!

Att det är kramarnas dag idag har nog hockeyspelarna missat.
Dom bara gruffas och petar på varann med klubbspetsarna, fast ändå, det kanske är kramar på hockeyspråk.
Emma, totalt ointressant!!

Jag kom iallafall nyss hem från hockeyn, där Mora mötte Malmö.
TYVÄRR vann Malmö-mähäna i straffar.

Jag skakade av nervositet i 3 perioder, en förlängning och med en touch av straffar som grädde på toppen!
Pucken hade ett magnetiskt motstånd mot Mora eller nånting, jag lovar, det blev stolpe ut, ribba ut, ovanför, runt, bakom, under, framför.... allt för utom IN I MÅLET! 
Målisen i Malmö kunde lika gärna sitta i mål och äta korv med bröd matchen igenom, utan att pucken hade gått in.

Fyfan, hockey gör mig vild!

Och nu på Fredag ska dom möta sjävlaste DJÄVULEN.
Jag önskar att det kunde bli som i sagor, dom goda segrar till sist ändå, att dom får superkrafter och bekämpar dom onda med regnbågs spray, spindelnät och kryptonit!
But this is reality, stora stygga vargen kommer troligen mumsa Mora till middag på Fredag. =(
Nånting annat är inte att hoppas på, såvida inte sagor blir sanna!

Jag måste gå och kolla om håret har blivit grönare nu av all nervositet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0