Fettisdagen.

Det låter så himla osmakligt, som Fettis-dagen istället för Fet-tisdagen.
Varför finns denna dag?? Till vilken nytta??
När jag googlar på detta så kommer en hel vetenskap upp om blåa måndagar, bullmåndagar, kristna fastan... bjäbb bjäbb bjäbb...
Här för er som orkar bry er. =)

Det innebär ju iallafall att det inte är nått påhittat jippo som t.ex "Alla hjärtans dag" som jag fet dissar.
Vi har alla hjärtans dag varenda dag!

Men kanelbullens dag då?
...här...
Även den en påhittad dag!

Märker ni också att jag har lärt mig länka?! Så jäkla nöjd med det! Äntligen!!

Om det ska stiftas några mer uppmärksamma dagar skulle jag vilja ha "soffans dag", man ligger i soffan precis hela dagen och laddar om batterierna, myser, äter choklad, har Sällskapsresan-maraton.
Man har det hur bra som helst hela dagen!

Vilken dag skulle ni vilja införa?

Nu kom mamma och pappa hem, jag är hos dom nu.

Tjohej!


Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

jag røstar också på en soffdag. men jag skulle antagligen få lov att jobba den dagen før jag får aldrig va ledig =(

2009-02-24 @ 18:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0