Torsdag.

Har haft en GRYM minisemester i Älvdalen med mina kära päron.
Eller ja, semester kan man kanske inte kalla det om man i munskydd med handskar och gummistövlar bär ut musbajsade möbler från en stuga som stått obebodd i 50 år. Minst.
Gamla fina soffor bland annat, sånna där dom hade till sängar förr.
Det var fortfarande bäddat i sängarna, med gammal typ flis som dom hade som madrasser.
Det var verkligen en unik titt bakåt i tiden.
Gamla tidningar, konserver, burkar, kastruller...
...till och med tallrikar som stått odiskade sen 50-talet.

Rena gympasset att styppla runt med dessa möbler.
Det har varit inbrott där igen, precis som förra året den här tiden när bärplockningen drog igång.
Jag vill ju inte dra nån över kammen, men det luktar typ *host host* polack, vet inte varför.
Fördomar? Ja kanske?
Inget är dock stulet och ni skulle förstå varför om ni sett hur det såg ut därinne.
Dom måste ha vänt i dörren.
Hoppas dom jävlarna inte får ett enda bär.

Nu är jag tillbaka i Mora igen för imonn kl 08.00 väntar jobbet.
Hade så gärna stannat längre, det är så fridfullt att vakna i Ribbåsen, äta Ribbåsfrukost och klä sig i Ribbåskläder, dricka Ribbåskaffe och vara Ribbåsglad hela dagen!

Men nu ska jag se om jag kan hitta nån på burken man kan glo på, förutom den här fri idrotten.
BOOOOOOOOOORING!!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0