Emma goes wild and crazy

Att kånka in en 25 kilos potatis säck är ju inget man gör varje dag direkt.
Det har jag precis gjort, ända ner i matkällaren.
Mama va tung den var!
Att vara uppe såhär sent hör också till ovanligheten för en morgonmänniska som mig.
Men ikväll är jag lite wild and crazy och stannar uppe längre än vanligt.
Wohoow!
Charloth och jag har en teori om att man inte ska sova för många timmar.
Jag kan tycka att när jag sover mina 8 timmar så är jag tröttare än om jag sover bara 6 eller 7.
Det har jag känt ibland.

Vi testar väl då.

Imorgon skall jag och Keste ut i skogen på kantarellning.
Roooligt!

Bye the way så besökte miljö/hälsa oss på jobbet igår.
Det var kul.
Tanten gick runt i en vit helrock och mössa, med ett anteckningsblock och kryssade och kikade.
Hon verkade väldigt nöjd och tyckte vi hade det rent och fräscht omkring oss.
Men gaah va löjligt sånt där är egentligen.
Allt man får och inte får göra.
Lite bakterier dör ingen av, tvärtom.
Bakterier härdar.
Ju renare det är ju sjukare blir vi.

Nu kom trötter som en vissling rätt in i min smarta hjärna.
Nu står jag inte ut längre.

Sovdags.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0