Många svordomar nu.

Helgen i Stockholm har varit toppen!!
Det känns såå skönt att komma hemifrån ett litet tag!
Vi var på en Italiensk restaurang i Gamla stan och åt. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så mätt som då. Det var inte kul, men jag kunde inte sluta äta... så mumsig mat!
Röda mattan hade dom utanför restaurangen och på den stog hovmästaren och hälsade oss välkomna.
Suuuper service!! Vår servitör såg till att våra glas aldrig blev tomma, sprang förbi och fyllde på, stannade och frågade hur det smakade... ja helt otrolig service!!!! När vi skulle gå skakade hovmästaren hand med oss.
Ganska skillnad om man jämför med servicen vi fick på Vasastugan i somras, när vi var där och åt med Julia och Rich.
HERREGUD!!! Dit går jag inte igen iaf.

Stockholm var tooooppen!! Ea lagade svingod mat i fredags, älgstek och hasselbakspotatis. MUMS!!!

Allt var superduper ända tills vi kom ut till bilen igår, fullt med packning, regnigt och såg att någon hade slagit in en ruta.
Inbrott alltså. JÄÄÄÄÄÄVLA IDIOTJ*VLAR!! (Ursäkta svordomarna, men det är bara lindrigt jämfört mot dom jag använde i bilen på vägen hem)
Jag var så jävla svinförbannad när vi åkte hem så jag grinade, störtgrinade i 10 mil. I Uppsala, då vi skulle in på IKEA, fick jag lov att samla mig.
Usch vilket hat jag kände. Och när man inte riktigt vet vart man ska rikta sin agression så strömmar tårarna.
Det var SKIT!!
Varför i helvete ska man slå in rutorna på folks bilar och sno grejer?
Bland annat våran stereo och navigatorerna. Våra ärligt köpta grejer som ska gå till nån jävla pundares heroin. FYFAN!
Dom tog till och med våra hemmagjorda CD skivor....
Hjalmar hade plockat ur stereon och gömt navigatorerna under sätet och tänkt att han skulle hämta in dom sen när vi hade haft in all packning, men det glömdes bort mitt i all trevlighet!
Sen tror man inte heller att det ska hända, att det ska drabba en. 30 meter från sovrumsfönstret liksom...

Jag fick sitta på nån jävla pappkartong hela vägen hem, för det hade regnat in i bilen hela jävla natten så sätet var alldeles dyblött.
Idiotj*vlar!
Det kändes äckligt att sitta där och veta att nån idiot hade varit och rotat igenom ens saker. Hela handsfacket var ju utspritt i sätet när vi kom ut. Pissblött av regnet.
30 mil utan radio var inte heller en rolig upplevelse. Men vi var verkligen inte pratsamma på vägen hem, varken Hjalmar eller jag. Det var mest tyst hela vägen...
Arga, chockade....
Som tack för hjälpen och grädden på moset av det så fick vi även ett stenskott på framrutan som minne.
Yippie!
Resten av dagen var heller ingen toppen upplevelse. Jag var mest sur och vresig, hade negativ energi och kände en hemsk ilska.

Idag är det iallafall bättre.... nu har man smält det hela och insett att det hjälper inte mig att gå runt och vara arg, jag mår inte bättre av det.
Usch!

Stockholm vill jag till snart igen iallafall!!!! Älskar gamla stan och alla små söta affärer där.
Hjalmar och jag gick nog en mil i fredags i stan. Vi gick och gick och bara såg oss omkring.

Tack för en trevlig helg Ea och Ida!!!

Nu har jag även skrivit ur mig mina agressioner så nu känns det ännu bättre!
Dax för "sanningens ögonblick" på TV.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja inbrott är ju inte så trevligt :( Suck! Drygt. Det är baksidan med Sthlm.. annars är nog resten bara bra, nästan iaf.. Dyrt att gå utanför dörren men man har ju så många fler möjligheter än här hemma! kraaaam.

2008-11-10 @ 20:55:26
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0