Godmorgon!

Igår somnade jag i soffan halv nio, helt utmattad.
Man springer ju hela dagarna på jobbet och liksom jobbar.
Sen kommer man hem och fortsätter jobba här.
Laga mat, elda, tvätta, diska.
Fan igår kände jag att jag höll på att stupa omkull. Det tog aldrig slut...
-Men varför måste du städa och hålla på då?
Undrade Hjalmar när jag var alldeles förtvivlad i telefonen över att jag ALDRIG skulle få lägga mig på soffan och bara njuta.
Men... daaaaa.
Det behövs ju städas och jag måste ha matlåda till jobbet. Och eldas måste det absolut eftersom man är bortskämd med att ha varmt vatten när man duschar nu förtiden. Och medans jag ändå höll på med allt annat kunde jag väl likväl proppa tvättmaskinen full.
Så...

Killar har det så mycket enklare. Dom gör det dom känner för och känner ingen stress över kiss stänken på toastolen och könshåren efter kanten på badkaret.
Eller smulorna längs hela diskbänken och dom visslande dammråttorna bakom dörrarna.

Ååå, jag vill vara en sån, en sån som gör det när man har lust!

Nu ska jag minsann slappa i soffan en stund innan frukost med min bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0