Funderingar!

Idag, imonn och i övermonn är jag ledig! =) Gött som fan! Det tar sin tid att switsha dygnet. Men det går faktiskt ganska bra. Idag är jag pigg som FAN!
SAKNAR JULIA... SAKNAR AVALEA!

När jag sa till mamma igår att dom kunde ställa in sig på en resa till NZ om ca 1 år så sa hon:
- Men... du ska ju va hemma och skaffa bebisar nu.
- Mammaaaa.... jag är ju bara 26 år.
- Nähä, 27 är du nu.
TACK FÖR DEN PASSNINGEN!!
- Ja och vad är det för ålder då?

På Nya Zeeland är inte 27 år en ålder för barn. I Sverige är det sååå viktigt vad man jobbar med, att va gravid samtidigt som alla andra i stan är på tjocken, gå på café och dricka caffe latte, absoluuut inte gå ut osminkad i myskläder, och går du ut på krogen, för guds skull klä dig som alla andra....
Här är det så tydligt indelat i skickt. "Jaha du jobbar på café, guuu va dåligt betalt ni måste ha... jaha du är 27 år, inga barn! VA??... Du är en LOSER!!" Typ så känns det ibland!
Det är så tydligt!
På andra sidan jorden är dom sååå relaxa. Jag känner en tjej där som är 32 år och sa:
"Woow, I need 10 more years before I start having babies!"
Människor där ååå.... faan... dom bara ÄR, och dom bara är sååå lyckliga! Whatever om du jobbar med hästskit eller är manager på Hilton hotell, raggare eller punkare, tjock eller smal, 27 år eller 142 år när du skaffar familj... ingen bryr sig!!!

Varför är det så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0